Censurerad dagbok

27 juli
Både jag och syster är hemkommna nu. Stockholm I love you. Skönt att se lite civilisation igen. Kom på mig själv med att jag har saknat syster oerhört. Hon är ett yrväder som ska ha allting precis på sitt sätt. Men hon är alltid min syster, alltid. Oavsett.

4 augusti
Har så tråkigt på landet att jag inte ens skriver dagbok. Det här bådar ju gott.

5 augusti
Jag vill bygga upp ett förtroende för dig, jag vill att du ska veta att du kan prata med mig ocensurerat, och jag vill att du ska lita på mig, och hur lång tid det än tar så är det värt det. Jag har all tid i världen för dig.

7 augusti
Tänk att en nybryggd kaffe och en surdegssmörgås med mozzarella och pesto kan få allting att kännas så mycket bättre. De andra tjejerna på plåtningen verkade gjorda utav sågspån. Blir knäpp av såna dubbelmoraler.

11 augusti
Hur kan han på ett så magiskt sätt få mig att säga saker som inte ens jag själv visste att jag kände? Han bara ser på mig med de där förstående ögonen och så börjar jag gråta och blottar varenda liten centimeter utav mitt hjärta. Älskar honom så.

13 augusti
Köpt en bok. Frukost på en annan planet - 817 sidor. Har kronisk huvudvärk.

15 augusti
Min trognaste vän genom alla år fyller 18 år idag. Jag känner den renaste och mest äkta kärlek till henne att jag inte finner ord. Vill att hela världen ska veta det. Grattis Erica, nu ska jag festa gärnet.

16 augusti
Min jävla huvudvärk går aldrig över och mina käkar är så spända att det känns som att någonting ska explodera snarast. Plus i kanten är att jag skrivit oförskämt bra dagbok på senaste tiden. Känns som att jag håller reda på hela mig själv mycket mer då, får inte låta det här rinna ut i sanden som det så ofta gör. Ser rätt så fel ut när jag i juni slår upp boken och det senaste skrivna var i januari.

17 augusti
Jag vill gå till skolan nu. Jag längtar bokstavligen. Har jobb på gång. Måste måste måste få!

Idag
Varenda cell och centimeter i kroppen värker. Jag fryser och svettas om vartannat. Känner mig svag och orkar knappt skriva egentligen. Käkarna spänner som vanligt och den här härliga huvudvärken är ständigt där som vanligt. Blir nog knäpp snart. Träffat Ida, hon får mig att må bra. En sak är säker, när skolan börjar så kommer den inte vara säker en sekund! Min partner in crime, alltid.

X.


Kommentarer
Postat av: S

plåtning? vadå? :)

tell us! xD

2009-08-19 @ 09:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0