Who tamed this tiger?

Vem jag är.
Till er, på gott och ont.



Min passion kretsar kring gränsen mellan liv och död, samtidigt som jag är återhållsam och kan låta känslor flöda i oändlighet. Det brinner en eld inom mig som främst handlar om mystik, magi och övernaturliga väsen.
Jag är en öppen bok samtidigt som jag döljer de djupaste känslorna längst in.

Jag är nära inpå manisk med min iver när jag väl börjat uttrycka mina känslor och satt allting i gungning. Jag anser att leva är att känna och därför känns och upplevs allting runt mig kanske mer större och dramatiskt än ur andras perspektiv. Mina känslor är på liv och död ena dagen, andra dagen är de subtila och märks knappt av. Jag är som en skepnad som aldrig avslöjar mina känslor helt, men oftast kan en blind förstå svallet under den tunna huden.

Nyckelordet hos mig kan ses som önskan. Min kraft, trånad, längtan och åtrå ligger i att önska och se fram emot saker. Ibland uppfattar jag det som att min framgång inom olika områden har att göra med att jag önskar mig så innerligt att jag sopar min egna väg till målet. Makt är någonting som fascinerar mig, inte den slags makt att kunna äga någon annan eller sätta sig på folk, utan mer att kunna veta sitt eget värde, sitt bästa och kunna trycka till de personer som förtjänar det. Kunskap är makt.

I ett specialbeställt horoskop om mig och mitt stjärntecken står det tydligt om min komplicerade relation till min far. Det är medvetet krystat och spänt, en situation vi själva skapat och själva också måste ta oss ur. Ibland känns det som om vi lever i ett intensivt fiendeskap, samtidigt som mitt hjärta ibland helt blindt trånar efter att våga lita på min egen pappa. Varken jag eller han vill öppna sig för diverse, men jag tror att båda två vill in under den andres skinn. Min relation till min far avspeglar definitivt inte relationen till min övriga släkt. De är mina närmsta och jag håller de ömt, likt glas i mina tunna händer.

Jag överraskar på löpande band, och jag tror att både de som känner mig väl och bara är beskådande blickar utifrån - inte blir kloka på hur jag lever och tänker i mitt liv. Trotts att jag bara lever efter mitt egna sunda förnuft och logik, är det många som vill sätta ned foten och försöka få mig att tänka om. Även här, stämmer mitt horoskop överens. Det är ingen idé att försöka ändra någon född i skorpionens första vecka, det är bara personligen den själv som styr och ställer.

När jag har känslor är de intensiva och jag blir nästan blind. Min åtrå väcks lätt till liv och jag kan för en stund agera som om jag tappat fattning om konsekvenser, tid och rum. Älskar jag någon behandlar jag den som balsam och låter ingenting trycka ned den personen. Jag är romantisk och söker ständigt en spänning att utforska. Jag kan bli den mest klichéartade personen, samtidigt som jag kan verka lugn och harmonisk. Att såra någon på ett orättvist sätt, är i mina ögon det elakaste man kan göra mot någon man älskar.

Det viktigaste för mig är att hitta någonting som stimulerar mitt sinne och mina behov. Det som ligger mig varmast om hjärtat är att uttrycka mig med ord. Både skriftligt och i argument och disskutioner. Jag vill hitta ett sätt att påverka och göra revolution i världen, samtidigt som jag vill vara kreativ endast för min egna skull. Det är också viktigt att veta vem jag är utan att behöva finna bekräftelse hos andra.

"I decided long ago never to walk in anyone's shadow. If I failed, if I succeed, at least I lived as I believed. No matter what they take from me they can't take away my dignity."






Kommentarer
Postat av: Malin

Oj, vad vackert och personligt och privat. Älskar det. Älskar din blogg.

2009-08-15 @ 14:49:52
URL: http://opq.blogg.se/
Postat av: Karolina

Helt... fantastiskt...

Detdär känns verkligen som jag. Utan tvekan.

Du skriver fantastiskt. Och intensivt. Jag älskar det!

2009-08-15 @ 15:01:20
Postat av: Anonym

Oj. Precis allt det där har jag faktiskt gått och tänkt på idag. Hur jag är som person.

Men jag lyckades aldrig riktitgt sätta fingret på det, som du har gjort. Du lyckas varje gång du skriver, otroligt!

2009-08-15 @ 22:01:32
URL: http://toveinmotion.blogg.se/
Postat av: K

Väldig ärlig och utlämnande text, vi uppskattar det.

Du säger att kunskap ger makt och din enorma kunskap om dig själv måste vara den främsta nyckeln till lyckan i ditt liv. Tänk om alla hade en sådan inre spegel?



//K

2009-08-15 @ 22:09:29
URL: http://onepurethought.blogg.se/
Postat av: ida

så fint mitt hjärta, loveu!

2009-08-16 @ 13:44:11
URL: http://idaforthewin.blogg.se/
Postat av: Hanna P

vad fint :)

2009-08-16 @ 18:04:48
URL: http://www.hannapersson.com
Postat av: E L I N A ♥ följ mitt löjliga tonårsliv i gbg

verkligen fint skrivet!

2009-08-16 @ 18:35:39
URL: http://elinalatin.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: jag skrev i inlägget att jag hade gått igenom mkt men jag gillar inte när folk ska börja analysera hur jag mår bla bla

2009-08-16 @ 19:47:11
URL: http://minnahokka.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja det kanske du har rätt i men skulle du tycka det vore kul om en person sitter och verkligen analyserar dig. Det är ju lite skrämmande och jag kanske va lite otrevlig.

2009-08-16 @ 20:04:42
URL: http://minnahokka.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja kan säga såhär att på ett halvår gick jag igenom allt en tjej kan gå igenom + 5 st dödsfall. Personer som jag trodde va mina vänner vände mig ryggen så jag har svårt att ta emot hjälp ifrån folk. Det är därfr jag bygger upp en mur som hon sa för att int elåta nån få komma mig nära igen rädd för att bli sårade.



Jag beklagar det du har gått igenom

2009-08-16 @ 20:19:53
URL: http://minnahokka.blogg.se/
Postat av: spargrisen

trånar.

det är ett fint ord, du använder det mycket i texten. Du skriver så att man vill fortsätta läsa men ändå kan jag inte låta bli att undra lite. du romantiserar dig själv som den passionerade prinsessan som fick prinsen. Livet är inte alltid som snövit och askungen. Livet är lite mensvärk, ensamma middagar, ångest och blöta strumpor också. Och du har skrivit om det förut. I alla fall under orden.

dom inläggena gillar jag mer.



Kram

2009-08-17 @ 18:07:23
URL: http://spargrisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0