I hate goodbye

Du säger farväl och jag blir med ens sedimental. Någonting skälver i mig och jag avskyr att säga hej då. I själen är jag rädd, helt jävla vettskrämd för att du ska glömma bort mig. Att jag ska behöva jaga efter dig i drömmarna för att finna tillbaka, för att spela mina spratt med ditt samvete. Jag vill inte bli ett oskrivet kapitel du konsumerat utan någon vidare eftertanke.

Jag vill hålla dig abstrakt, jag vill inte tära på oss och vi-formerna för de är så diffusa. Jag vill vara en drivande och funktionell karaktär i skrivandet av din bok. Människor idag skrämmer mig, de funderar bara på om tapeterna går ihop med finporslinet eller om man verkligen kan bära den där tröjan med de nya jeansen. Själv vänder jag ut och in på mig själv om nätterna i frågan om hur man sätter ihop en ände med en annan.

Ångrar, längtar och saknar det är min persons fundamentaliska drag. För jag bär med mig min trasighet och min smärta vart jag än går, för jag låsas och ljuger om att jag har kontroll. Det är därför jag hatar hejdå.



Kommentarer
Postat av: erica

Jag får ont i magen.

För vanligtvis brukar dina sådär fluffiga och abstrakta texter tilltala mig men jag brukar inte förså de i grunden.

Men den här texten känns som om den lika gärna kunnat rinna ut ur mina fingrar och hamna på skärmen.

Så fint!

2009-10-25 @ 21:35:32
URL: http://ericaskrika.blogg.se/
Postat av: Tove

Det är läskigt hur rätt det låter. Ännu en gång sätter du pilen mitt i prick...

2009-10-26 @ 22:28:37
URL: http://toveinmotion.blogg.se/
Postat av: Sabina

Hej.

Jag har läst din blogg under en längre tid, och alltid slagits av hur väl du hanterar dina ord.



Jag känner igen mig så otroligt i det du skriver om.

Spontanitet, det ger överraskningar och förnyelse.

Man ska aldrig vara låst, bara vara fast av egen vilja. Trogen på eget bevåg. Tanken på människors tunnelseende skrämmer också mig. Ur en optimistisk synvinkel, känns det dock som om man ser något de inte ser, kommit på något viktigt och frigjort sig från alla dessa regler och måsten.

Nu blev det en lång kommentar, men såna brukar uppskattas, ioförsig :>

Ha det fint och fortsätt skriv!

2009-11-02 @ 19:11:10
URL: http://sochm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0