Höstlov

Jag har bestämt mig för att göra den här lediga veckan till min. Visst, det är lätt att ha framförhållning och tänka så. Lätt att vara förklok, lätt att vara efterklok. Mitt moraliska tankesystem säger åt mig att sova, äta, sova, äta. Det räcker gott och väl för jag måste vila upp mig så jag fungerar alla dessa veckor fram tills nästa lov. Men jag måste röra på mina rastlösa lemmar, måste hitta en tillfredsställning som kallas fest, umgänge, sporadisk verklighetsflykt och dimma. Möjligtvis aktivera lite kultursubstans någonstans där bak i sam- och medvetet, gå på museéum borde väl räcka?

Jag börjar idag. Från och med nu ska inte en sekund vara borttappad på livets väg. Nygräddade pannkakor till vedevärdig fm-radio till frukost, brödmässa på Historiska- och vidare till Östasiatiska museét. Jag vill bli meddragen på äventyr och ostyrda upptåg varenda kväll, hör ni det mina darlings? Jag tänker inte tacka nej till en enda sak den här veckan. Jag behöver perspektiv och nya sinnen.

Oj vad flummigt det blev. Ska nog sluta nu.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, ha det så fint nu söta du!

Höstlov känns som världens bästa uppfinning just nu.

2009-10-25 @ 10:33:51
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Martina

Flummigt?! Snarare kalasfint. Bra tankar som vanligt och du motvierar mig:D

Men. Vad handlade brödmässan om?

2009-10-28 @ 17:00:59
URL: http://mistermartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0