Grishjärta

Vi sitter där vi alltid sitter och jag tänker det jag alltid tänker när allting är som jävligast. Att det alltid blåser i motvind just när man går i en uppförsbacke och att jag hatar dina jävla ögon som skapar en liten glimt av sympati i mig. Jag smälter likt en femtonåring som tar någons oskuld i ett festivaltält.

Jag: Du vet att hjärtat är det drägligaste man har
Du: Jaha (jag hatar när du inte säger någonting. Jag känner mig korkad och tom på ord)
Jag: Kanske därför det är infängslat bland alla revben, för att det är så skört likt porslinskatter
Du: Man kan laga vad som helst bara man vill, till och med ett hjärta så oroa dig inte över det
Jag: Sådär skulle du nog inte säga om du visste vad mitt hjärta kunde ställa till med om det hamnade utanför min kropp
Du: Min morfar har ett grishjärta för de hittade inget annat tillräckligt fort, det fungerar det med
Jag: Jämför du mitt hjärta med ett grishjärta?
Du: Kanske. Du har så skev uppfattning om allting. Du måste få lite perspektiv på saker och ting
Jag: Ursäkta?
Du: Min morfar har ett grishjärta och du oroar dig för dina jävla känslosvall som du inte kan tämja, patetiskt.

Och där blir det tyst. Jag skäms över att jag både beundrar och föraktar den här sorts kärlek på samma gång. Tystnaden kryper in i mina porer och jag är närhetssjuk och behöver verkligen sova bredvid någon inatt. Jag slänger en sten mot vattenytan för att bryta ytspänningen. En sten av alla tusen från mitt tunga hjärta.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

tusen kramar & kärlek.

2010-04-19 @ 00:01:42
URL: http://sisterdisco.blogg.se/
Postat av: malin

hjärtat <3

2010-04-19 @ 12:19:25
URL: http://rumlan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0