Fotografiska museet

För någon vecka sedan gick jag på Fotografiska museet med min mamma. Vi gick mest dit för att se den omtalade utställningen av Joel-Peter Witkin, men jag blev glatt överraskad av alla andra minst lika fantastiska utställningar. Såhär såg det ut lite kortfattat eftersom datorn ej är samarbetsvillig:

Det som är speciellt med Witkins konst är att han använder sig av människor som saknar vissa kroppsdelar eller på ett eller annat vis har en missbildning. Han kompletterar sedan med likdelar och hur makabert och brutalt allting än ser ut, har han bara använt photoshop till en enda bild i hela utställningen. Det fanns vissa bilder som var helt motbjudande, men jag kunde inte låta bli att fascineras.

Tycker så mycket att ni ska springa och se dessa bilder när chansen fortfarande finns, tror utställningen tar slut nu i helgen så skynda på! Värt vartenda öre. Och missa inte Vee Speers som fotograferar barn i märkliga utstyrslar och Annie Leibovitz som tagit helt fantastiska och känslosamma bilder på kända personer genom tiderna.

Nu ska jag gå ut på en höstpromenad, äntligen. Jag älskar hösten och vill mest att löven långsamt ska bli röda och luften ska bli sådär bitande kylig och klar som den bara är under hösten.

Kommentarer
Postat av: Olga

Var och såg dem för ungefär en vecka sedan, verkligen helt fantastiska utställningar!

2010-08-29 @ 11:41:30
URL: http://beyondthis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0