Dagens finheter



En fin sak bara.


Imorse trillade det ner en färsk DN i brevlådan och i eftermiddags kom det ett brev som välkomnade mig som prenemurant. Jag förstod ungefär ingenting, för inte sjutton har jag efterfrågat och ännu mindre bokat någon prenumeration på Dagens nyheter. Men så kom jag på det, såklart morfar kommit ihåg mitt eviga tjat om att vi inte har någon morgontidning hemma och gjort slag i saken.

Så nu får jag läsa tidningen på lördagmorgon eller efter en lång skoldag uppkrupen i soffan.
Tänk om alla hade en morfar som min, då hade världen varit en betydligt finare och mer allmänbildad plats!

Kommentarer
Postat av: Malin

Att få hem DN i brevlådan är min absolut bästa vardagslyx. De har kanske världens bästa studentrabatt (jag betalar 129 kronor i månaden för en prenumeration - som hittat!).

2010-01-27 @ 22:51:15
URL: http://opq.blogg.se/
Postat av: Miss C

Awh vad gulligt av honom!!! ^^

2010-01-28 @ 09:05:05
URL: http://missc.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0