Rädda ett liv en onsdagkväll




Idag tycker jag att alla ni där ute är med mig och skänker lite pengar till Rädda Barnens räddningsarbete efter jordbävningen på Haiti. För några knapptryck och en tia kan vi rädda liv och sätta människor i säkerhet. Jag mår alltid bokstavligen dåligt under såna här omständigheter när jag vet att människor dör i ruiner eller tigger efter man för att överleva på andra sidan jordklotet, medans jag äter nygräddade pannkakor till middag och gnäller lite över att jag har så mycket plugg just nu. Vi vaknar, vi strosar omkring planlöst, vi somnar om och det enda vi gjort är att vi ägnat olyckan en tanke. Tanken räcker inte för att återställa alla skador och rädda de nästintill livlösa skadade människorna. Kom igen nu.

Skicka "10katastrof" för att skänka 10:- kronor eller "katastrof" för att skänka 50:- till 72950

Kommentarer
Postat av: Linn

tack för att du fick mig att äntligen göra det. även om det tär så förjävligt på min ekonomi.

2010-01-20 @ 22:35:26
URL: http://grodprins.blogg.se/
Postat av: Madeleine

åh. imorgon ska jag fylla på min mobil och skänka en tia. jag må vara en fattig studerande, men en tia har alla faktiskt råd med.

jag ska nog skriva om det här i min blogg också.

tackkram!

2010-01-20 @ 22:49:15
URL: http://sisterdisco.blogg.se/
Postat av: Tekla

Did and done, bra initiativ!

2010-01-20 @ 23:07:45
URL: http://tells.blogg.se/
Postat av: kajsa

Jag skämms nästan över att jag har det så bra, vilket gör situationen ännu värre.



Att skänka en peng är det minsta man kan göra. Tillsammans kan man hjälpa.

2010-01-20 @ 23:56:02
Postat av: Anonym

2010-01-21 @ 13:35:02
Postat av: PATRICIA

(självklart får datorerna i datasalen flipp och skickar konstiga kommentarer)

Nu har jag bidragit med 160 riksdaler.

Känner mig ganska bra, faktiskt.

2010-01-21 @ 13:35:55
URL: http://prodigal.blogg.se/
Postat av: (:

för några dagar sedan beställde jag 5 böcker (alla tipsade av dig), idag fick jag hem dom. kan knappt vänta tills jag får sätta mig ner och läsa dom med en stor kopp kaffe i favorit fåtöljen.



tack fina du.

2010-01-22 @ 20:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0