Vinden har vänt



Eftersom jag hade frågestund och bara berättade massvis om mig själv så tänkte jag vända på det hela. Kan ni inte berätta lite om er själva för mig? Omväxling förnöjer ju, och jag vill veta allt om er som klickar er in här varje dag.

Så om ni orkar, kraffsa bara ned några rader om er själva. Berätta om precis vad som helst, inget är för oviktigt att veta. Vilken doft är den godaste i universum, vem gör er glad när världens alla murar bara rasar samman i dammiga ruiner, vad äter ni helst en lördagmorgon, bryr ni er om att ni har samma klädesplagg två dagar i rad, vilket djur skulle ni vara om ni var ett djur, hur smakade er första eller bästa kyss, hur skulle ni beskriva färgen lila, vilken råvara kan ni inte leva utan, samlar ni på något, vilken kroppsdel tycker ni är den vackraste på den ni attraheras utav, är ni kvälls- eller morgonmänniskor, vet ni vart olycklig kärlek sitter, måste ni resa långt för att besöka er närmsta vän eller hur tycker ni att regn smakar?

..eller någonting helt annat!

Kommentarer
Postat av: linda

jag bor i en studentkorridor, så jag delar kök med två tyskar, två spanjorer, sex svenskar och en amerikan. jag har precis lärt känna en grabb med otroliga smilegropar, det så svårt att ta blicken från honom så fort han är i närheten. idag började jag en ny kurs, jag hamnade inte i samma klass som någon av mina närmaste vänner, det gör mig aningen ledsen. jag är en sån där människa som gillar alla tider på dygnet bara jag får dela dom med de jag tycker om. jag tycker det är fantastiskt trevligt att äta frukost till middag, men helst äter jag nog pasta. jag är rädd för ungefär tusen saker, och varje kväll innan jag gå och lägger mig kollar jag igenom sängen så att det inte finns några insekter i den.

2010-01-25 @ 23:54:40
Postat av: Michaela

Eftersom att jag egentligen är rätt dålig på sånt här så lånar jag dina frågor rakt av i en stor svårläst massa. Bättre än inget, liksom :).



Den godaste doften jag vet är den man hittar i håret på den bästa killen man vet i hela världen, den som gör mig glad när världen är elak är oftast min fina fina syster.



Den ultimata lördagsfrukosten måste ändå vara våfflor och grädde. Är ingen frukostmänniska överhuvudtaget, så ska det vara något alls så måste det vara nåt extraordinärt. Jag är en sån person som får en aning ångest av att ha samma kläder två dagar i rad, ja. Något jag måste jobba på.



Om jag skulle vara ett djur så skulle jag vilja vara en varg, för att de alltid har fascinerat mig och är så attans vackra. Min första kyss är ingen jag är stolt över, och den smakade inget vidare heller.. hu. Min bästa kyss väntar jag fortfarande på.



Lila är inte en färg jag vanligtvis väljer över andra färger. Jag är en svartvit människa allt som oftast. En råvara? Kyckling. Obotligt besatt.



Jag är en hängiven samlare utav minnen. Fotografier, små filmer, saker jag fått av diverse människor... Jag är livrädd för att glömma saker. Kan vara därför som jag är en notorisk listskrivare med, haha.



Det finaste jag vet på killar är nyckelben, hals och näsa. En näsa man bara vill pussa på, du vet? Så himla fint. Jag är en extrem nattmänniska. Det är på natten min kreativitet väljer att visa sig också, allt som oftast.



Olycklig kärlek har jag burit med mig ett bra tag nu, den sitter nog på nåt ställe som blir väldigt darrigt utav alkohol, för det är då det oftast slår en. Min närmsta och käraste vän bor i mitt hus. Det är alldeles förträffligt fint.



Regn, oj. Regn är så otroligt vackert tycker jag. Det smakar förlåtelse. Jag saknar regn så jävla jävla mycket just nu. Usch för all den här snön vi får dras med.



Puss!

2010-01-26 @ 00:12:55
URL: http://mmichaelaandrea.blogspot.com
Postat av: matilda

jag kan börja med att berätta varför jag läser din blogg. jag tror att det är för att dina ord är någonting över det vanliga, de får en att stanna upp. du har förmågan att skapa någonting magiskt av orden, ta vara på det!



om mig då. på eftermiddagarna sitter jag oftast vid mitt fönster och dricker kaffe med vaniljsocker. om nätterna vill jag helst dansa! jag älskar pasta, oscar wilde och håkan hellström. sen finns det en pojke, han är smal, röker camel och har de längsta ögonfransarna jag vet. när han tittar på mig kommer jag alltid av mig. och min favoritplanet har föresten alltid varit neptunus, för den är blå och har det finaste namnet. jag drömmer nog bort mina dagar ibland, och fick jag drömma mig till ett liv i en annan tid skulle jag levt på 60-talet! och sist men för den sakens skull inte minst, något av det som är allra viktigast för mig är musik. musik är mitt syre.



puss!

2010-01-26 @ 00:21:25
Postat av: Madeleine

jag tycker att det vart fina frågor, så jag kör på dem:



* vilken doft är den godaste i universum:

nyklippt gräs eller nybakade kanelbullar.



* vem gör er glad när världens alla murar bara rasar samman i dammiga ruiner:

Amelie Poulain.



* vad äter ni helst en lördagmorgon:

om jag har varit ute och svirat dagen innan brukar jag inte ha lust att äta så mycket. men gärna grova mackor med skivat kokt ägg, tomatpuré på tub och dillkrydda.



* bryr ni er om att ni har samma klädesplagg två dagar i rad:

ja, för det kan jag inte. det bara är så.



* vilket djur skulle ni vara om ni var ett djur:

en glad hundvalp kanske.



* hur smakade er första eller bästa kyss:

min första tungkyss smakade nog snus, men det gjorde inte så mycket för jag var så kär.



* hur skulle ni beskriva färgen lila:

hemlighetsfull.



* vilken råvara kan ni inte leva utan:

frukt?



* samlar ni på något:

inte på riktigt kanske. men jag har väldigt många värmeljus, sjalar, diadem och klänningar bland annat.



* vilken kroppsdel tycker ni är den vackraste på den ni attraheras utav:

ryggen.



* är ni kvälls- eller morgonmänniskor:

kvällsmänniska, men vill vara morgonpigg.



* vet ni vart olycklig kärlek sitter:

som cancer i hela kroppen ungefär.



* måste ni resa långt för att besöka er närmsta vän:

nej, jag behöver bara ta 3 steg till min dörr, 2 steg rakt över hallen och 2 steg till henne säng där hon ligger och sover.



* eller hur tycker ni att regn smakar?

obeskrivligt.

2010-01-26 @ 02:13:11
URL: http://sisterdisco.blogg.se/
Postat av: Anonym

eftersom du kom med så fina frågor så svarar jag på dom.



den som doftar ljuvligare än någonting annat är en pojke med grekiskt påbrå som jag träffat alldeles för sällan. kisse gör man alltid glad. och så finns det en pojke i huvudstaden som har en speciell plats i mitt hjärta som kan få mig på det bästa humöret efter ett riktigt sammanbrott. en lördag morgon dricker jag helst bara kaffe. gärna med en fin vän. samma klädesplagg i två dagar - no problemo. bengalkatt, bara för att dom är så fina. min första kyss är den bästa kyss jag upplevt. det var med en pojke som var (och fortfarande är) den absolut finaste. råvara? hm.. vaseline kan jag inte vara utan. beroende. nyckelben & ryggtavlor. och djupa ögon. både och, kan vara otroligt morgonpigg men föredrar kvällar och sena nätter. min bästa bästa vän befinner sig på gångavstånd. annars måste jag åka 60 mil för att träffa den som har kommit att betyda mer än jag egentligen förstår själv. regn. regn är bland det bästa jag vet. regn smakar frihet.

2010-01-26 @ 07:05:16
Postat av: Anonym

jag doftar av kemikalier sen jag färgade håret för en vecka sedan. varje gång jag tvättar händerna så gör jag det igen direkt efter. kaffe är en del i vardagen. det är också skratt med dom finaste vänner.

2010-01-26 @ 07:19:32
Postat av: Jennifer

jag heter jennifer, jag älskar regn men helst ska det vara vår eller sommarregn för det luktar godast. jag dricker kaffe alldeles för ofta men måste alltid hälla ut det sista för det hinner bli kallt. jag fyller tjugotvå i sommar men tror nog att jag fortfarande är femton. jag har sett dig på bussen, TROR jag, men jag är lite nervös för nya människor och vågade inte säga hej. om det inte var du hade det blivit halvt pinsamt. och just det, jag älskar köttbullar (bara så ni vet).

2010-01-26 @ 10:07:36
URL: http://foreversheddingskin.blogspot.com
Postat av: lina

jag dödade en pojke i lördags.

inte på ricktigt såklart.

men han dog för mig.

Jag tog allt jag någonsin skrivit om honom.

varenda jäkla dikt.

satte mig barbent i snön på balkongen.

Brände upp varenda ord.

med en grön tändare.

det gjorde lite ont.

men jag visste att jag var tvungen.

jag orkade inte älska utan att älskas längre.

det gör så jävla ont.



jag såg hur hans popplugg och leende blev aska.

sen gick jag in och grät mig till sömns.

(Jag mår bra nu, äntligen, tror ja)

2010-01-26 @ 12:25:24
URL: http://wiretowire.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag är lycklig. För första gången sen jag var barn är jag lycklig på riktigt. Det tog ett tag att komma hit men det var värt varje tår. Jag älskar att sjunga och går estet musik, men ibland blir jag orolig för att alla ljuger för mig för att vara snälla och att jag egentligen inte kan sjunga alls. I helgen upptäckte jag hur snygga och fantastiska endel tjejer är och undrar i mitt stilla sinne varför jag aldrig hånglar med tjejer längre. Jag vill förändra världen, men för stunden ska jag bara dricka té.

2010-01-26 @ 13:29:38
URL: http://dreamingauthors.wordpress.com/
Postat av: Malin

Jag heter Malin och känner mig oftast som ett litet barn på taniga ben, trots att jag borde kalla mig vuxen. Om dagarna lär jag mig saker eftersom jag är på väg att bli lärare.



Min dröm är att bli världens bästa lärare som samlar sina barn i en ring varje morgon, pratar om världsliga och ovärdsliga ting, sjunger sånger, skriver dikter, läser böcker, målar, visslar, litar på varandra och mår bra. Matte är inte lika viktigt som det som finns inuti oss.



Det bästa jag vet är att äta långa frukostar ensam vid mitt köksbord. Min bästa frukost består av kaffe med mjölk, vaniljyoghurt och hallon, smörgås med avokado och ost. Mellan tuggorna smyger jag in till mitt hjärta, som oftast sover till framåt lunch, för att se hur solen kryper över hans sovande kropp och letar sig upp mot hans kindben som jag älskar mest av allt i hela världen.



Jag försöker fortfarande komma underfund med vem jag är och hur jag vill vara. Jag känner mig som sagt, som en liten flicka på små och taniga ben. Jag vet inte hur världen fungerar men jag vill veta allt om den.



KRAM <3 !



2010-01-26 @ 13:52:03
URL: http://opq.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag ser kärlek som smärta. Jag ser kärlek som lycka. Det är svaret på allt och det är allt jag behöver. Det är allt vem som helst behöver. När jag träffa den killen som har fått mig att le och gråtit mer än tusen gånger kan jag inte ens komma ihåg vad som händer. Allt blir bara bra, vad som ens har hänt så är allt i de sekunderna bra. Inte förrän han har lämnat min syn kan jag inse att mitt hjärta går snabbare än någonsin förut och att jag just var så nervös och glad så jag skulle kunna svimma av. Jag kan vara ledsen över någon i ett halv år men tycka det var värt det när jag får en kram av honom eller när han som full kysser min nacke. Jag bryr mig om allt eller inget. Jag älskar solen på en sommarmorgon. Sommaren är det jag ser fram emot hela året. Minnen är det bästa som finns men också det som får mig att må dåligt ner i magen. Natten är underbar och det känns som jag springer i en dröm på sommar nätter. Jag skulle kunna älska en person för alltid. Jag är impulsiv och jag älskar att vakna med tanken att jag igår gjorde något som jag aldrig skulle göra nu i morgonljuset. Världen är sorglig men med honom går jag i en dröm och med honom kan jag vara i en låda utan mat och vatten. Med honom kommer jag aldrig gråta. Med honom går jag i förorter mitt i natten. Med honom ligger jag vaken tre nätter i rad. Med honom kan jag dö och jag älskar honom inte ens.

2010-01-26 @ 14:09:14
Postat av: Moa

Jag är en sjuttonåring som undrar när livet egentligen börjar, för nu känns det som mitt liv bara består av rutiner.



Just nu är jag inne i en läsa-böcker-period. Men det blir alltid lite jobbigt i de perioderna för jag börjar läsa så många böcker samtidigt, just nu läser jag 4 olika.



Det var lite om mig...



Jag är helt beroende av knäckebröd och försöker hitta den perfekta knäckebrödskombinationen. Det bästa hittils är knäckebröd med chevre, parmaskinka och honung.



En av de saker jag vill göra i livet är att skaffa getter. Jag vet inte varför, men jag tycker getter är ett av de finaste djuren någonsin...



2010-01-26 @ 16:26:18
URL: http://alfapet.blogg.se/
Postat av: Linn

jag har gått sönder, krasat i bitar den sista veckan och ligger nu och blöder ut rubinrött, tjockt blod. Det droppar och rinner när jag tar några steg och skapar stora pölar där om jag stoppar för bara några sekunder. Smärtan ekar som om någon sitter på mina lungor och sakta kväver mig. Det värsta är att jag visste att det skulle sluta så, och han hintade hela tiden. Jag visste att han är för bra för mig, att allt var för bra för att vara sant. Det är bara fan så jobbigt att inse att det är verkligheten, att vara trasigt pulserar så ont.

2010-01-26 @ 16:39:32
URL: http://grodprins.blogg.se/
Postat av: ellen

jag är snart 21 år. jag längtar efter att ha en egen liten bebis. jag är en morgonmänniska som också gillar att ha sex med min pojkvän på morgonen... han är dock en kvällsmänniska, men han ställer alltid upp ändå. ja, det är sånt jag vill berätta för dig för du kanske också gör det eller så gör du det inte alls. jag vet inte.

2010-01-26 @ 19:05:44
URL: http://ellenfilippamaria.blogg.se/
Postat av: Victoria

Jag är allmänt trasig.

I mitt förra liv var jag en indian.

I mitt nästa liv blir jag en pingin.

Varje gång jag ser en cigarett påminner det mig om varför jag är så trasig.

Jag blir lätt beroende.

Jag fascineras mest av väder, regn, färger och årstider.

Det viktigaste är moral, värderingar och familj.

Kärlek är den viktigaste känslan som kommer i många skepnader.

Sorg är något man aldrig blir av med.

Jag vill ut och se världen.

Jag vill slänga min dator och min tv och min mobil.

Jag vill vara oberoende, jag vill kunna vara säker vartsomhelst i världen.

Jag vill leva på mina villkor.

Jag vill sitta på en skärgård med akvarellpennor och papper med solen skinande; med människor jag älskar och bara skratta.

Jag vill skapa musiken som kommer att forma nästa generation.

2010-01-26 @ 20:20:48
URL: http://affinity.webblogg.se/
Postat av: Elle

Just nu, bara just nu, älskar jag kärlek. För en månad sedan trodde jag att jag skulle vara ensam hela livet, idag har jag legat i sängen med min favoritpojke i timmar. Trots alla år av obesvarad kärlek så fanns det hopp. Så var det. Och så här ser det ut just nu. Sluta aldrig hoppas, folk.

2010-01-26 @ 20:36:47
Postat av: Tekla

Jag gillar torsdag mer än lördag, tycker hemulen är den bästa karaktären i mumin och trivs inte i jeans. Jag är stockholmstjejen som önskar jag bodde i en liten mysig stad långt bort. Jag är 16-åringen som känner mig som minst 25 på insidan. Jag är hon som är "helt okej" på det mesta men som egentligen skulle nöja sig med att vara riktigt bra på en enda sak.

2010-01-26 @ 21:25:48
URL: http://tells.blogg.se/
Postat av: jenifer

Vilken doft är den godaste i universum - det finns ingen specifik doft som är godast i hela universum. men däremot älskar jag när man känner doften av något som väcker minnen, som när man var liten eller något. visste du att lukter innehåller mest minnen? vem gör er glad när världens alla murar bara rasar samman i dammiga ruiner - jag är så lyckligt lottad att jag har hittat min själs frände, vi är so ofantligt lika i det mesta som är trevligt att vara lika i, vi kan varandra utan och innan och jag älskar henne så innerligt. vad äter ni helst en lördagsmorgon - jag äter gårdagens godis och annat gott som finns kvar från fredagskvällen. annars gillar jag pannkakor. och bröd med nötter i och smör på. men jag gillar ju å andra sidan det mesta. bryr ni er om att ni har samma klädesplagg två dagar i rad - ja, det gör jag. det är så kul att variera så jag kanske har samma kjol som dagen innan men då kombinerar jag den annorlunda. det är jättekul att klä sig i ganska tunna tajta tröjor och inte ha bh, folk kollar på ens bröst så odiskret. jag älskar det. vilket djur skulle ni vara om ni var ett djur - om jag var ett djur skulle jag vilja vara en havsörn. jag älskar havet och jag har alltid velat flyga, sen har den inga direkta fiender. hur smakade er första eller bästa kyss min första kyss var i en vattensäng bredvid min dåvarande bästis i ett mörkt tonårsrum med en kille jag träffat tidigare på dagen. jag minns att jag inte tyckte att det var så mysigt alls och att jag var orolig eftersom jag visste att mamma skulle bli sur eftersom jag var ute så sent. min mamma gillade aldrig min bästis och hon hade rätt. tjejer som henne är inget att ha, egentligen. min bästa kyss är två olika killar som ligger på första plats. den ena var en ganska ful kille på en liten fest hemma hos min vän. våra munnar passade otroligt bra tillsammans och så bet han mig i läppen. jag är så svag för killar som gör det. den andra var med mitt ex. han var så mystisk av sig när vi umgicks. han är extremt smart och kanske lite för smart för sitt eget bästa. men iallafall, det var sensommar och vi satt på en bänk i humlegården och han sa massa söta saker och kysste mig så jävla mjukt att jag inte visste riktigt vad. men det var en kort och lustig romans. typ 19 dagar. vi hade kollat på varann i 2år men inte vågat säga något om att vi varit käre i varann sedan första ögonkastet. när vi väl sa det till varann blev det inte som vi hade byggt upp det i våra huvuden i två år (givetvis) och det föll i spillror. hur skulle ni beskriva färgen lila - när jag var liten var ljuslila min absoluta favoritfärg. varje gång någon säger lila så kommer jag och tänka på när jag skulle ha sommaravslutning i trean. då hade vi beställt en klänning till mig från linus och lotta som inte kom i tid så vi köpte mig en ljuslila klänning med en ännu ljuslilare (haha) kofta. något år senare minns jag att jag sa att lila var min favoritfärg att titta på men inte att ha på mig. vilken råvara kan ni inte leva utan - jag är så svag för rödbetor. och gröna oliver (på lidl finns det en gigantisk burk och de är de godaste oliverna jag någonsin ätit.) sedan gillar jag combon- konferanspäron och mögelost, men det kanske inte räknas. samlar ni på något - tråkigt nog inte. men jag har en ofantlig samling bilder på min dator. vilken kroppsdel tycker ni är den vackraste på den ni attraheras utav - jag älskar helheten. men jag tycker att bröst är otroligt vackert även om jag är tjej och straight (så vitt jag vet änsålänge) och jag älskar killars händer. är ni kvälls- eller morgonmänniskor - jag är en kvällsmänniska men jag går alltid upp så fort klockan ringer på morgonen. snooz är inget för mig. vet ni vart olycklig kärlek sitter - olycklig kärlek sitter i huvudet och i magen. men det viktigaste är att inse att han inte älskar dig längre, bestämma sig för att du inte heller gör det och komma över honom. det är lättare än man tror. man måste bara vilja. måste ni resa långt för att besöka er närmsta vän - näej. egentligen inte, men jag skulle föredra att hon bodde närmare mig (eller jag henne?) hon bor vid mariatorget och jag bor vid stureplan. det tar liksom en halvtimme. eller hur tycker ni att regn smakar? - lite som pånyttfödelse. eller alltså, när det regnar känns det som en nystart (jag tror att jag specifikt tänker på sommarregn) alla möjligheter i världen finns och inget kan stoppa mig. sedan kan jag hålla med någon längre upp om att det smakar förlåtelse.

2010-01-26 @ 22:17:03
Postat av: Puzzled?

Oj.

Jag vet inte vad jag ska skriva, för jag vet inte riktigt vem jag är.

Kanske är jag hon på bussen som alltid har hörlurar fyllda med Coldplay och Kent och drömmer sig bort genom en smutsig ruta. Hon med den blå mössan som alltid har så bråttom hem, in på sitt rum till tryggheten. Hon som hatar snön och skyddar sig med kängor och tights under jeansen.

Hon som älskar skogen och tränar där så ofta hon kan, trots att hon är rädd för vargar och mossar. Hon som pluggar jämt för att hon vill kunna saker och förstå det tredje klotet från solen och dess mysterier, och för att hon vill komma nånstans i framtiden.

Hon som egentligen bara vill vara omtyckt men inte vet hur hon ska göra och ibland pratar för mycket. Hon som är livrädd för att uppfattas som jobbig, men tydligen lyckats med det eftersom hon ständigt väljs bort.

Hon som gråter trots att de inte förtjänar hennes tårar. Hon som ständigt anstränger sig trots att de inte förtjänar hennes uppmärksamhet.

Hon som ler med tänderna för att det är vackert, inte bryr sig om någons åsikter när det gäller stil och som önskar att hennes hår var en ton rödare.

Hon som innerst inne aldrig slutar hoppas och drömmer om en ouppnåelig framtid istället för att skapa en riktig. Hon som hatar när han ler, hatar när de vänder henne ryggen men älskar när det i alla fall känns som att de tycker om det hon säger, det hon gör, den hon är. Jag vill bara bli älskad.

Tack för att du tog dig tid.

2010-01-27 @ 18:10:57
URL: http://puzzledandazzled.blogspot.com
Postat av: Hanna

jag är nog egentligen menad till att leva på morgonen. Det har nästan blivit en helig del av dagens rutiner att få njuta av världen när det är sådär orörd av mänskligheten. När nysnön forfarande ligger oberörd av fotavtryck, det är då jag lever. Jag kan nästan inte lämna huset utan att åtminstone ha bläddrat igenom dagens nyheter, det är nästan lika självklart för mig som att man tar på sig skorna innan man går ut.

Annars är jag väl inte så märkvärdig av mig. Jag mår bra trots att jag lägger ner lite för mycket tankar åt obehagliga saker. Tankar som man lätt påverkas av men som inte finner någon större funktion.

Jo, sen måste jag bara tilläga att jag kanske är den enda människa som rent av njuter av varm mjölk med honung. Det är kärlek i dess mest simpla form.

2010-01-27 @ 20:56:25
Postat av: cassandra

min största rädla i livet är tid. att inte ha tiden att få göra det jag vill med mitt liv, att inte få tillbringa tillräckligt med tid med mina vänner. man blir aldrig yngre än vad man är och stunder kommer aldrig tillbaka. Det är väl det jag är rädd för. och så saknaden såklart.



jag läser din blogg för du är raka motsatsen till vad jag är. du bryr dig, du bryr dig om småsaker och du bryr dig om människor. Du ser allt som är fint och får det fulaste fula att bli till något vackert. jag jobbar ständigt mot att inte bry mig, när jag mår dåligt så bryr jag mig inte alls. inte om någon, inte ens mig själv. Om jag hade varit som du hade jag gått i sönder så lätt, men jag vill vara stark. stark och oberoende. fortsätt skriva för det betyder faktiskt något för alla som läser det, du skriver otroligt fint.

2010-01-28 @ 17:23:05
URL: http://cassandrastridhh.blogg.se/
Postat av: PATRICIA

Den godaste doften jag vet i hela universum måste vara doften av min katt då hon ligger bredvid mig och snusar. Malin, en tjej som jag aldrig träffat men som det känns som att vi känt varandra sen barnsben överraskar mig alltid med färgglada cyberkyssar när murarna faller. På en lördagsmorgon äter jag helst (och bara) nybakade scones och självklart ska dem vara bakade av mig. Jag ser oftast till att jag inte bär kläder två dagar i rad, i alla fall inte en hel outfit. om jag tar gårdagens tröja med ett par nya jeans går det bra, och vice versa. Däremot om andra har på sig samma kläder i två dagar gör mig ingenting, - Det blir mycket lättare att känna igen dem när de går förbi en i korridoren.

Vore jag ett djur skulle jag vara en katt. Jag skulle ligga tätt intill min ägare varje natt, lappa grädde när ingen ser och lyssna helhjärtat på den musiken min matte/husse spelar varje måndagseftermiddag. Jag skulle aldrig ta in mitt jagarbyte till huset då jag skulle veta att mitt hushåll inte uppskattar sådant.

Min första kyss smakade makrill. än idag vet jag fortfarande inte om det var jag eller pojken jag kysste som smakade det.

Jag klarar mig inte utan te. spelar ingen roll vad för slags te. pyramidte, påste, teflingor, i have it all. want it all. jag skulle beskriva färgen lila som min absoluta favoritfärg med baksidan att jag inte passar i den färgen. när jag var mindre samlade jag på gosedjur. jag hade tre stora svarta påsar med gosedjur och jag har fortfarande inte rensat ut allt. under en tid låg de allihopa i fotänden av min säng. mami sade att jag inte kunde ha dem där då de tog upp hela sängen, men jag envisades med att låta dem stanna. jag kunde inte sova utan dem och jag var rädd att de gosedjur jag lade ner på golvet skulle smida planer om att rymma eller ha ihjäl de andra djuren av ren svartsjuka. jag sov begravd i dessa djur under en väldigt lång tid. den absolut finaste kroppsdelen på pojken jag tittar efter nu är hans armar. de är sådär perfekt långa, inte alls för smala och väldigt muskulösa. de får mig att bokstavligen sluta andas.

Just nu känns det som att jag inte är en människa som hör hemma någonstans under dygnet. jag älskar att sova. hela tiden. det är ett problem, verkligen. jag tror att olycklig kärlek sitter i själen och jag vet inte vart min närmsta vän bor längre.

(nu hann jag inte titta igenom mitt svar då tiden blev knapp. hoppas du gillar det)

hjärta.

2010-01-28 @ 22:47:04
URL: http://prodigal.blogg.se/
Postat av: Sarah

jag vill berätta att jag nu om dagarna är fylld av längtan och pepp, och lite oro för att jag ska sakna för mycket. om 6 dagar åker jag och min bästa vän till asien och blir borta i tre månadet. det ska bli fantastiskt. det enda dumma är att jag lämnar min pojke här hemma.

2010-01-29 @ 13:56:36
URL: http://playnomind.blogg.se/
Postat av: EMMA

jag är inte poetisk, kulturell, särskilt spännande, annorlunda, rolig, exotisk, fantastisk, banbrytande eller speciell.



jag är emma holden, 17 år från stockholm och kan på tre sekunder skifta från att tycka allt det där till att jag är vacker, intelligent, allmänbildad, kreativ och kärleksfull. det är lite roligt det där - hur det kan skifta alltså.



annars så älskar jag färgen orange, katter, ösregn mitt i natten, sex, vackra händer på den jag älskar, att sova, england, kärlek, historia, franska filmer, musikaler, att rida, skor, skönhet, poesi och en jäkla massa annat.



som sagt, jag är inge vidare speciellt - jag är bara jag. fast en jäkligt grym jag (i alla fall som jag känner för tillfället, eller nåt)

2010-01-29 @ 22:08:56
URL: http://holdens.webblogg.se/
Postat av: jen

Jag skulle vilja veta var bilden kommer från. Det vill jag alltid. :)

2010-01-30 @ 10:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0