Bird of the summer




Imorgon är det juni. Officielt sommar. Igår tänkte jag på det här med sommar och vinter, för ibland får jag känslan av att sommaren skrämmer mig. Jag älskar den, men med en släng av förakt och respekt. Det vackra under är inte konstant och det kan inte vara för evigt. Jag blir rädd för att linda in mig i något mjukt lyckobrus som omsluter mig lika fort som det kan slitas ur mina bara händer. För det är en lång och tråcklig väg till en jävulsk vinter.

Hur som helst. Vi älskar ju sommaren allihopa, det kan jag inte ens lura mig själv att jag inte gör. Och eftersom att varje årstid för med sig nya melodier och kräver nya kompositioner så har jag gjort en spellista som kort och gott heter juni. Den innehåller sånt som jag tar mig igenom sommaren med, lite franskt, lite skevt, lite glatt, lite svenskt och självklart låtar som förknippas med ordet juni. Den fylls väl på när jag behagar. Hoppas ni gillar, klick klick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0