Min tatuerings historia

Jag fick frågan om jag inte kunde skriva lite mer om min tatuering, och visst kan jag det. Jag gjorde min första, men definitivt inte sista, tatuering i februari förra året. Alltså, bästa impulsen jag någonsin haft. För mig betyder den världen och jag ångrar den inte en sekund.



Det står veritas et aequitas, vilket är latin och betyder sanning och rättvisa. Från början hade jag bara tänkt att tatuera in veritas eftersom det är ett ord som betytt så oerhört mycket för mig när det varit som värst. Jag och min absolut närmsta och bästa vän Erica använde det här ordet freniskt under några år av tonårsrevolt och det har växt fast i hjärtat. För mig betecknar det en period av livet som var så jävla jobbig men som jag tog mig helskinnad ur och gjorde någonting bra av i slutändan. Erica har en tatuering med samma text vilket har ökat betydelsen ytterligare för mig i efterhand.

Så, resten av livet kommer jag påminnas om att även om världen inte kommer vara sann och rättvis mot mig och alla runt omkring kan jag alltid försöka göra mitt bästa av att vara just det.

Kommentarer
Postat av: erica

fy va du är fin

2010-05-11 @ 00:10:47
Postat av: Miss C

owh fint ^^

2010-05-11 @ 16:53:03
URL: http://missc.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0