Underbara måndagar



Jag har en teori om att om måndagarna går åt helvette, så kommer veckan i allmänhet vara ett enda stort kaosartat problem som äter upp en likt en cancersvulst. Något sånt ungefär. Och min måndag började med att jag försov mig, vilket jag sällan (!) gör. När jag äntligen är på väg till skolan med frukostfrallan i handen och håret som ett skatbo, börjar allting snurra och jag blir kräkfärdig inom loppet av en hundradels sekund. Måste sätta mig ned och ta en lång andningspaus innan jag ens var förmögen att entra skolan.

Jag åker hem igen för att det känns som att klassrummet krymper, ligger och kallsvettas i soffan hela dagen, somnar och får tjusiga kuddavtryck i hela ansiktet. Sedan middagstid har jag kämpat med att skriva ett tal i svenska C, någonting jag säkerligen hade klarat på någon timme eller två i vanliga fall. Jag är inte ens färdig än. Observera klockslaget.

Jag kan lika gärna gå och lägga mig nu och vakna på söndag kväll alltså.

Kommentarer
Postat av: emma

åh tacktacktack för tipset. NU KAN JAG LÄSA DIN BLOGG IGEN. gudomligt. tack

2010-09-28 @ 08:12:59
URL: http://ohsweetheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0