Jag önskar..



.. att alla mina läsare fick uppleva kärlek. Hur det är att ha ett par mjuka läppar att kyssa, en varm kropp att somna tätt intill, ha någon att dela oändliga skratt med och när kinderna är randigt svarta ha en axel att gråta ut emot. Jag tror inte heller att det finns en person som man ska försöka hitta under sin livstid, utan flera. Det finns oändligt många fina pojkar med ruffsigt hår, eller flickor med kittlande skratt som passar just dig. Det finns faktiskt någon där ute som verkligen längtar efter en sån som dig, precis så som du är. Som skulle tappa fattning om tid och rum bara för att få vara dig nära.

Jag önskar verkligen innerligt, att ni någon gång, förhoppningsvis snart, kommer att få ta del utav glädjen som man delar med någon annan. Det finns en mening med allting, det finns en mening i att skratta, gråta, skrika, hata. Och det är att det berör någon annan. Ensam är inte stark, den som kom på det uttrycket var antagligen inte ensam.

Vad önskar ni?


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh så fint, känns som att det finns hopp nu. tack fina, underbara du.

2009-09-24 @ 17:55:13
Postat av: Madeleine

jag håller med vartenda ord du skriver. jag kommer aldrig att leta efter Den rätte, för uppenbarligen letar man då efter den perfekta. och vem är det liksom?



kärlek finns överallt!

ps. jag skrev lite om din blogg innan. puss.

2009-09-24 @ 18:51:52
URL: http://sisterdisco.blogg.se/
Postat av: patricia

just allt det du skrivit här över.

det är vad jag önskar just nu

2009-09-24 @ 18:56:04
URL: http://prodigal.blogg.se/
Postat av: linda

jag önskar att han åtminstonde lät mig skrika på honom, att han inte bara hade ignorerat mig helt plötsligt.

2009-09-24 @ 19:07:32
Postat av: Madeleine

sv:

jag är glad att du blev glad. men det är dig man har att tacka, kära du!

klart att det är okej.

all kärlek och tacksamhet tillbaka!

2009-09-24 @ 19:38:18
URL: http://sisterdisco.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Jag önskar mig precis det du beskriver, en livskamrat. Någon att dela allting med. Men jag önskar mig en massa andra saker också. Att jag får uppleva hur det är att stå på en stor scen med minst 200 i publiken och sjunga. Att kunna inspirera folk genom visdom och musik. Att min lillasyster kommer till världen som världens finaste och friskaste baby. Det finns massor! Jag önskar mig framför allt att kunna förändra någon annans liv till det bättre, kanske till och med rädda någon från världens ondska. Det är det jag önskar.

Kram<3

2009-09-24 @ 21:55:45
URL: http://www.nogg.se/CeciliaC
Postat av: Johannas ordsamling

jag önskar mig någon som ser genom masken man bär ibland, någon som smeker håret från ansiktet och frågar med värme "hur mår du?". jag önskar någon som klipper hjärtan ur papper och lägger intill min frukosttallrik, någon som skriver oväntat fina ord som jag hittar under dagen när han inte är hemma. jag önskar någon som överraskar mig med småsaker. någon med vacker sångröst och busigt hår, någon med mjuka läppar och vackra ögon. jag önskar någon som skyddar mig mot alla dolda faror, någon som älskar mig mer än någonting annat. jag önskar att jag någon gång verkligen blir älskad, och slipper alla komplikationer och dåliga kärlekar - jag har redan mött dem, nästa gång vill jag hitta kärleken med stort K som finns där för mig på riktigt, som älskar mig på riktigt, som gör mig glad varenda sekund av dygnet.



det, fina du. det önskar jag mig!

2009-09-24 @ 23:39:02
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Wire

jag tror att ända anledningen till att jag någonsin såg honom var att jag skulle skriva en bok om honom. Jag tror att det är meningen,ödet. jag känner det ända in i benmärgen. ibland gör det ont att tänka att jag antagligen aldrig kommer komma närmare honom än tygsko mot tygsko på en utealtan en februarinatt, ibland gör det ont att jag aldrig kommer att kunna springa fram till han och säga "hej jag vill ha dig, jag vill ha dig så mycket att det gör ont". men jag får skriva om han i alla fall. och jag har redan skrivit otaliga sidor om allt han gör och inte gör. och alla gånger jag sätt honom och alla gånger han inte sätt mig.

Vad jag önskar? du förstår det saknas ett par sidor, jag önskar att det sker än händelse mellan honom och mig, som är tillräckligt vacker, för att vara det sista kapitlet. sen kan jag lägga han bakom mig.

2009-09-25 @ 12:55:41
URL: http://wiretowire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0