Cause if you think love will come towards you like a warm summerbreeze you got your head among the clouds and you will never be free



På söndag är det alla hjärtans dag. Jag vet att den här dagen i princip delar in vårt land i två olika delar. De som älskar och de som hatar. För många är alla hjärtans dag en fluffig sockervaddsdröm som doftar rosenblad och skumbad. För andra är det ensamt, överskattat och helt absurt.

Men jag tycker att det är så synd att det har blivit såhär. Alla hjärtans dag är väl egentligen den finaste dagen på hela året? Och det tycker jag inte bara för att jag har en pojkvän att dela den med. Nej, utan för att jag har en mamma som jag älskar högre än allt annat här på jorden, som jag kanske glömmer att visa ibland i vardagsstressen. Jag har en syster som jag skriker mer på än kramar, jag har en mormor och morfar som bjuder hem oss på söndagsmiddagar var och varannan vecka med handrullade köttbullar och hemmagjord gräddsås, men jag ger egentligen aldrig någonting tillbaka.

Det är de vi ska ro om lite extra mycket en dag som denna. Det handlar inte bara om ytliga dejter, anonyma hjärtformade kort i skåpet när man kommer till skolan eller att se alla runt om en få rosor och kyssar när man själv står ensam kvar. Tänk på det, köp er mammas favoritchoklad eller erbjud er övertidsjobbande pappa en hemlagad och varm middag när han kommer hem.

Och det är tanken som räknas mina darlings.

Kommentarer
Postat av: anna.

så jävla sant.

2010-02-13 @ 14:49:58
URL: http://logik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0