Dear diary

En läsare ville ha lite tips på dagböcker, eftersom när man ger sig ut på jakt möts man oftast av en sjö med dagböcker. Dock med hemska omslag pryda av både hästar, blommor och liknande tråkigheter. Även om jag har haft en väldans tur genom åren och fått fina dagböcker från jordens alla hörn, så ska jag nog kunna knåpa ihop någon liten dagboks-guide åt er raringar.



Mitt första tips är väl att bredda vyerna och kika på anteckningsböcker, för de finns i alla former, färger, tjocklekar och storlekar precis överallt. På Åhléns har jag hittat urfina, men det finns också tjusiga på Pocketshop (se över).



På Ordning&Reda finns det en ocean av dagböcker. Jag gillar klassiska med mjuka men ändå tåliga pärmar, såna går att ta med sig precis överallt utan att de tar upp allt för mycket plats. Och så blir de kärleksfullt utslitna.



Den här är också från Ordning&Reda. Ni ser, en himla massa olika. Den här skriver jag själv i just nu och den fick jag av Min Prins när jag fyllde 17 år. Den är himlans fin och sidorna är helt vita vilket jag tycker är underbart.



Eller så kan man skaffa en klassisk Moleskin, som de allra största författarna använt sig av genom alla tider. Man kan beställa en personligt anpassad moleskin på deras hemsida, där man också kan titta in i andras moleskins och se vad som skapats där. Annars kan man kika in i en vanlig bokhandel så hittar man säkert ett par där med.

Hoppas det var till någon hjälp. Puss!

Kommentarer
Postat av: Moa

Jag skriver alltid dagbok i anteckningsböcker med godis på framsidan... Fast det börjar bli lite svårt att hitta fler... Just nu har jag en med jelly beans på!

2010-05-02 @ 19:49:51
URL: http://alfapet.blogg.se/
Postat av: glad tjej!

Åh tusen tusen tack för att du gjorde ett inlägg om detta.

DU är guldvärd!



pusspuss

2010-05-02 @ 19:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0