Rädda tuttarna



Idag köpte jag tio stycken rosa band över internet under mina vänners namn. Genom att göra det skänker man pengar till bröstcancerfonden under flera namn och på så sätt bidrar ännu fler till en större och mer omfattande forskning. Det kostar bara 50 ynka kronor. För de pengarna kan jag köpa en kopp kaffe varje dag i skolan under en vecka, ett par strumpbyxor, en fika på ett café, tuggummipaket tre gånger under en veckas lopp eller en pocketbok. Väsentliga pengar som man gör av med utan att tänka på det.

Skillnaden var bara att idag skänkte jag 50 kronor för att skapa en tryggare framtid för kvinnor som kommer insjukna i bröstcancer. Bara idag fick 20 personer beskedet om att de har drabbats. Så idag tänkte jag på vad de där 50 kronorna gick till. Skänk det ni också.

Kommentarer
Postat av: Moa

Whoho! Bra gjort!

2010-10-14 @ 19:12:00
URL: http://alfapet.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

jag ska lätt köpa band så fort jag får tillfällighet (läs: är i butik)! tack för påminnelsen!

2010-10-14 @ 21:52:38
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0