Vem är jag?

På beställning ska jag svara på mina egna frågor. Det här är alltså jag.


Vad jag tycker om
Jag tycker om hemskt mycket saker. Det som gör mig alldeles gråtmild och lycklig är när jag är omringad av en drös fina människor från alla håll och hörn. När alla är glada, skrattar, pratar kors och tvärs med varandra och är samlade under samma tak. Så mycket kärlek bara, kan inte finnas något bättre. Så tycker jag om morgon. Jag går oftast upp mycket tidigare än jag behöver, för på morgonen får jag vara ensam, läsa tidningen, dricka kaffe, välja kläder med omsorg, tänka, gosa med min kanin och slötitta på någon serie som gått i repris sen -99. Sen måste jag ju stressa ihjäl mig tills nästa morgon, så den stunden tar jag vara på. Jag tycker om att somna till ljudet av någon som är vaken. Det är tryggt.

När mitt hår är som finast
Mitt hår. Finner inga ord. Det blir nog aldrig perfekt, jag vill bara ändra på det hela tiden. Jag är nog i allmänhet väldigt nöjd med mitt hår och därför kan jag prova massa nya saker hela tiden. Det är då det är perfekt, samma dag som man gjort något nytt. Sommaren gör väl det mesta finare och så även håret. Och blondt ska det ju vara, det har jag nog förstått nu.

Hur gammal (ung) jag är
Jag fyller arton år på torsdag.




Vad jag vill bli
Jag vill bli psykolog. Det finns i princip ingenting annat, jag vill hjälpa folk som varit på botten att kunna skratta igen för det är det finaste som finns. Sen vill jag bli gammal och vis och skriva en bok som tilltalar åtminstonde en människa på den här planeten.

Vart jag bor i världen
Jag bor i Kallhäll, en Stockholmsförort. Där vet folk saker om mig innan jag vet det själv, det är nära till vattnet, det är grått och tråkigt, det händer ingenting och man träffar alltid folk man känner.

Vad som gör mig svag i knäna
När Emil ler eller skrattar blir jag svag. Ingenting i livet kan slå känslan som fyller mig just då.

Vem som sjunger rakt in i mitt hjärta
Lars Winnerbäck. Det djupa raspet i hans röst i kombination med hans hårda ord mot de mjuka melodierna. Kan gråta på bussen, kan skratta tyst i mataffären och bara dö i mina egna lakan. Han kan väva ihop ord som ingen annan.



Dofter som gör mig vimmelkantig

De godaste dofterna jag vet är när Emils mamma brygger kaffe och det doftar ända upp till övervåningen, när mamma har köpt ett nytt puder och luktar sådär mammigt, min mormor och morfar, regnfuktig asfalt, nyklippt gräs på sommaren, julafton och nygräddade pannkakor.

Om jag var ett djur
..skulle jag vara en tiger. Jag har alltid älskat tigrar. De står för intellekt och skönhet, de symboliserar familjeskydd och trygghet i sig själv. Jag var nog en tiger i ett tidigare liv.



Min sista maträtt
i livet
Jag älskar mat så fruktansvärt mycket. Jag älskar att laga mat, prova nya rätter och finna nya matkulturer. Det är nästan omöjligt för mig att välja en enda rätt. Men jag älskar min mormors saffran- och skaldjurssoppa med vitlöksaioli, lax- och spenatlasagne, ungsgratinerade rödbetor med chevré, honung och valnötter, cremé brûle.. Ni ser, en omöjlig fråga att svara på.

Lite annat skit
Min favoritförfattare är Gunnar Ardelius, jag har en väldigt brutal humor och skämtar rätt mycket om sex och andra tabubelagda ämnen, jag säger alltid vad jag tycker vilket inte är så strålande i alla sammanhang, jag gråter när jag hör en fin låt och när folk jag älskar är lyckliga eller olyckliga, det finns inte mycket saker jag inte skulle våga prova, jag läser fruktansvärt mycket, jag bakar mitt i natten, jag har en förkärlek till pojkar med mörkt ruffsigt hår, jag tror mina vänner skulle beskriva mig som pratig, flamsig och social (eller?), jag är sällskapssjuk men ingenting slår ensamhet.

Puss.

Kommentarer
Postat av: Elvira

det var ett fint inlägg. nästan så att jag blir sugen på att slå ihop ett liknande själv.

2010-10-27 @ 08:11:23
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: Malin

<3 ! jättefin läsning!

2010-10-27 @ 11:19:40
URL: http://rumlan.blogspot.com
Postat av: erica

du är så sjukt poetisk. Kan du inte börja skriva en bok med en gång? nu på momangen?

puss bästis.

2010-10-27 @ 20:57:45
URL: http://ericaskrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0