Studio 54



Det växer en längtan inom mig. Ett frö som omedvetet för länge sedan såtts och slagit rot. En längtan till någonting annat, en längtan efter att få vara någon annan, få lära känna någon annan och vara något i en annan tid.


För vad vet jag om livet egentligen? Jag har aldrig snortat kokain på en rökig klubb i en stad som man inte ens minns namnet på längre, jag har aldrig haft sex i ett tält på Woodstock-festivalen endast klädd i slitna loafers, jag har inte rökt gräs på Studio 54 och jag har inte varit med om tiden då Rolling Stones var helgonförklarade. Vad har jag egentligen att komma med? Jag är ett blankt papper i en tid där ingenting längre är orginellt, där ingen har en aning om vad definitionen utav unik är (inte kärlek heller för den delen) och att vara öppensinnad och out of this world strange är bara fel. Utanförskap och status har aldrig varit så skrämmande och dominant.

Jag bryter kanske oskrivna lagar, herregud hon pratar om knark herregud hon pratar om sex. Men ni är så blinda, ni är så oförskämda och förfinade av alla krav och regler att ni ätits upp inifrån av denna ocean av massproducerade direktiv. Jag vet att ni längtar bort precis lika mycket som jag, vi är alla mänskliga.
Ni vågar bara inte ställa er framför era egna begär så jag gör det åt er.


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha så underbart tonårigt skrivet. tror du att du är den första som känner sådär eller?

2009-12-16 @ 10:22:48
Postat av: Hanna

Fintfint, som vanligt. Jag ryggade tillbaks lite vid pratet om droger (min föredetta använde sådana och sedan dess har jag inte en tanke på att de skulle vara bra eller roliga för någonting, men jag menar det inte som kritik till texten, bara till själva substansen), men annars är det helt perfekt. Som vanligt, fina.

2009-12-16 @ 12:57:49
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: oli

sex och knark definierar väl inte vad man vet om livet? finns en miljard andra saker du inte heller varit med om, att knarka och ha sex på olika ställen behöver inte vara det enda som lär dig mer om livet?

2009-12-16 @ 16:06:18
URL: http://olimyte.tumblr.com
Postat av: erica

alltså vem är det som skriver snikiga anonyma kommentarer över hela din blogg? irriterande

2009-12-16 @ 16:52:25
URL: http://ericaskrika.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Jag började följa din blogg igår på bloglovin, det är nog det smartaste jag gjort hela veckan.

2009-12-16 @ 23:33:46
Postat av: airaM

Du är så jävla bra.

2009-12-17 @ 02:25:44
URL: http://somenoppenblogg.blogspot.com
Postat av: wire

jag tänker md så just nu

men du vet. jag tror inte att de på den tiden tänkte samma sak då med. jag tror ingen någonsin är nöjd med det man har, man vill bara ha mer

alltid mer

2009-12-18 @ 15:18:04
URL: http://wiretowire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0