Vintage pins



Igår var jag på Moderna museét för att se Salvador Dalí utställningen. Kärade ned mig totalt i kanske den mest välkända broschen någonsin, Ruby lips. Tanken som träffade mig var att broscher är alldeles för sällsynt nu mera. Det är underskattat om något och jag skulle nästan göra allt i min makt för att återskapa liv för dessa mångsidiga smycken.

Jag tycker personligen att broscher är det i särklass mest personliga smycket och jag är stolt ägare utav en hel bunt.
Tänkte låta er inspireras med lite bilder ifrån eBay, och dom kan mycket väl tala för sig själva.




Jag tycker också att ni bör kolla upp broschernas drottning Madeleine Albright eller finna yttligare inspiration i utställningen som New York's museum of art and design håller i till hennes ära. Den innehåller ett urval utav hennes bästa, vackraste och mest knäppa broscher.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0