Intentions

En hållplats längst vägen till förut. Svullnade läppar, såriga händer, trasigt och fläckat samvete.

Oren och i en miljon bitar. Jag såg era blickar, borrande blickar som bränner djupa sår i min redan så ärrade hud. Era ord, förpestar mig och min ömma glaskropp med hårda blåmärken. Men jag drar handen igenom håret, skrattar hjärtligt och innerligt. Det är enkelt att låta sig luras, och att lura er. Ett rent vitt skratt som skapar illusioner hos vem som helst.

Och jag ser aldrig ned på era hårda ord, på era skygga förskepnader. Och jag ser aldrig heller tillbaka. Därför. Därför verkar jag oförstörd även när någon krampaktigt rycker bort mina vingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0