Only unfulfilled love can be romantic

Jag har skrivit om den här filmen en gång förut, fast inte här. Men den är så fängslande, destruktiv och romantisk på en och samma gång att den förtjänar en plats även i denna desperata blogg. Den innehåller vilsna själar, spansk vinglig och aukustisk musik, gröna ängar, värmande solsken, svår konst, rödvinsläppar, sex på kala trägolv, osäkerhet, picknickar, tåflörtar, villkorslös kärlek och bara rak, brutal & ärlig skönhet. Vikcy Cristina Barcelona ser ut ungefär såhär i bilder:







Cristina: "If you don't start undressing me soon this is going to turn into a panel discussion."
Juan Antonio: "We are meant for each other and not meant for each other. It's a contradiction."
Cristina: "I'll go to your room, but you'll have to seduce me."

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ska nog faktiskt ta och se den här filmen ikväll. jag älskar den och det va ganska länge sen jag såg den!

Ett annat film-tips är "The reader" om du inte redan har sett den. Jag tycker den är riktigt fin.

Hoppas du haft en bra helg. Vi ses:)

Kram

2010-05-30 @ 12:45:12
URL: http://www.nogg.se/CeciliaC
Postat av: m

roligt att du skriver om den filmen just nu, haha. såg den för över ett år sen men så såg jag om den häromdagen. fantastisk är den!

2010-05-30 @ 14:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0