Gör din röst hörd




På söndag slår alla vallokaler upp portarna för röstning.
Har man inte förtidsröstat är det alltså sista chansen att vara en del i ett mycket viktigt beslut som kommer påverka oss alla här i det land vi lever i.

Jag personligen har inte åldern inne för att rösta än tyvärr, men jag hoppas innerligt att jag kan nå ut till er läsare som har turen med er. Att rösta är en symbol för det demokratiska och välfungerande samhälle som vi bor i och jag tycker vi ska ta vara på varenda sekund och njuta av privilegierna som detta för med sig. Att varje människa, kvinna, ungdom, äldre och medelålders, har rätt till att göra sin röst hörd här i Sverige är anmärkningsvärt. Det är någonting vi alla ska vara stolta över, men också försöka hålla vid liv.

Ni som inte riktigt vet vad valet innebär, ni som tycker att alla olika partier och block bara är en enda stor röra - ta er tid! Läs på, både på nätet och genom att titta på de innehållsrika debatterna där partierna får ta ställning i olika viktiga frågor för detta som går på tv just nu. Imorgon kan ni till exempel se "Min statsminister" på Tv4, där Mona Sahlin och Fredrik Reinfeltd ställs inför varandra.

Det finns ingen ursäkt till att inte rösta. Det finns människor världen över som önskar innerligt att de hade möjligheten att kunna påverka på den plats där de faktiskt lever. Du, jag och vi allihopa har möjligheten att förändra, påverka och föra vårt land framåt i tiden. Och det är någonting oerhört vackert som ni bör gå och ta tag i på söndag.

Dessutom, låt ditt val endast tala för dig. Det är individuellt och du ska rösta med hjärtat.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ett så bra inlägg. Verkligen, verkligen.

2010-09-18 @ 13:34:31
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: rumlan

du har så rätt. egentligen kan inte en enda människa säga att politik är tråkigt och ointressant. det är något som rör ALLA.

2010-09-18 @ 22:23:20
URL: http://rumlan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0