This is me, this is all there is

Eftersom jag inte presenterat mig ordentligt någonsin i den här bloggen, så tänkte jag passa på nu när jag fått beydligt fler läsare. Here we go.




Mina skepnader är många. Jag kan anses allsidig och jag kan uppfattas som blank. Jag har en maskering, svullna läppar i kontrast till min tunna hy. Djupa ögon som går hand i hand med mina kolsvarta tesar. Jag kan trycka till vem som helst med mina tolv centimetersklackar och med mina vassa ord kombinerat med tålamod. Min skepnad liknas vid en katt, inga hårda ord kan slå mig i ansiktet och jag hugger tillbaka innan du slösat min dyrbara tid. Jag landar mjukt mot marken med mina stillettklackar och viftar bort problem med mina slanka händer.

Jag är en drömmare på gott och ont. Jag vill ha allt eller ingenting alls. Jag vill rädda hela världen med mina bara händer samtidigt som jag ibland bara vill tänka på mig själv och mina behov. Mina yttersta drömmar genom livet är att hitta en sysselsättning som jag kan lägga ned min själ i och göra ett liv utav. Kanske blir jag en hjärnskrynklare eller barnläkare. Bara jag får vara nära människor och göra någonting vettigt kommer jag vara evigt tacksam. Kanske om jag får skriva en bok som berör åtminstonde en människa också, då kan jag dö lycklig.

Det viktigaste i mitt liv är kärlek, musik, skrivning och ögonblick. Jag är en krävande person och jag behöver ständig närhet och ömhet för att fungera och känna mig komplett. Jag värderar mina vänner och min familj högre än någonting annat. Jag skulle ge dem världen om jag kunde och jag skulle gå igenom pistolskott för dem.
Jag lyssnar på musik nästintill hela tiden. På bussen, framför datorn, när jag lagar mat, när jag städar, när jag inte orkar ta in mer information i skolan. Jämt. Vet inte vem jag hade varit utan musik. Musik är det jag finner som mest inspiration i och jag dyrkar Lars Winnerbäck högre än en gud.

Och så är jag en såndär sucker som fastnar för ögonblick för jag är en obotlig romantiker. Jag behöver nog inte vidareutveckla det.

Jag är en vad jag skulle definera det som - en nörd. Jag älskar att åka till biblioteket när jag inte har någonting att göra. Jag letar upp massa diktsamlingar jag inte läst än och så sätter jag mig i en fotölj och läser. Jag ljuger till och med om det här ibland, mina närmsta vet att jag spenderar tid på bibliotek, men definitivt inte hur mycket tid. Jag köper gärna böcker eftersom jag tycker det finns en charm bevarad i att köpa dem, jag har hur många som helst. Mina favoritböcker är Hey Dolly och alla som Gunnar Ardelius har skrivit. Karin Boye är min eviga favoritpoet.

Jag är dessutom smått besatt av astrologi och kan nästan allting om de flesta stjärnteckenen. Jag läser mitt eget horoskop dagligen och kan ibland följa vissa saker maniskt. Jag har spenderat pinsamma summor på att bli astrologiskt spådd och ibland skräms jag av hur mycket saker som stämmer överens med människors stjärntecken. Är det inte rätt fascinerande ändå? Att stjärnor och planeters position kan ha överlägganden i våra liv?

Det var lite mer om mig.



Translate
I've added a translate-function in the menu to the right. It might not work brilliant, but I'm sure you'll understand everything anyways. Love dearest.


Kommentarer
Postat av: Elina

Hej, fin autobiografi! Jag gillar också astrologi, men det är ganska värdelöst att läsa om sitt eget stjärntecken om man är vattuman. Det står mest att man är galen.

2009-12-21 @ 22:48:53
URL: http://elina-popcorn.blogspot.com/
Postat av: Madeleine

jag tycker väldigt mycket om dina skepnader.

även om man har fått en litenliten inblick om det förut, så älskar jag din blogg ännu mer efter detta inlägg.

2009-12-22 @ 00:16:57
URL: http://sisterdisco.blogg.se/
Postat av: Erica

SV: Tröjan är alldeles för dyr för mig med egentligen men den är verkligen ett sådant plagg som jag kommer att älska om 10 år med så jag kunde inte låta bli. ;)



Vilka fina bilder förresten! Du är söt.

2009-12-22 @ 12:28:50
URL: http://enettaiparis.blogg.se/
Postat av: Shelley

Hej, glömde kommentera sist jag var inne. Jag gillar din blogg. Lite vad jag behövde såhär i vinterkylan, dina texter känns så lena på något vis. Och ja, som någon annan redan sagt; fin autobiografi!

2009-12-22 @ 12:40:02
URL: http://radarzine.com/shelley
Postat av: Anonym

du är så himla bra. jag ser upp till dig något otroligt.

2009-12-22 @ 13:41:32
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Åh va mysigt du har det här, fina du ♥



Oerhört vackert, med andra ord. Jag älskar det! Kram på dig :)

2009-12-22 @ 13:56:42
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: Malin

Men åh. Vilken fantastiskt fin presentation. Kanske den finaste jag någonsin läst. På riktigt.

2009-12-22 @ 14:50:38
URL: http://opq.blogg.se/
Postat av: Ida

tack :) du har så fin blogg! Funderar på hur jag skall komma ihåg den för jag vill verkligen besöka den pånytt!

2009-12-25 @ 20:39:47
URL: http://shiver.webblogg.se/
Postat av: Ida

kom på en lösning snabbt, bloglovin såklart!

hihi vad duktig jag e!

ha de bra!

2009-12-25 @ 20:47:00
URL: http://shiver.webblogg.se/
Postat av: Johannas ordsamling

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Alla ord ramlar ur huvudet på mig, faller efter mig där jag går på snötäckt mark. Jag tycker bara du är fantastisk, du är så jävla fantastisk! Och du är en sån person som jag skulle vilja sitta och prata med på ett mysigt café.



Hjärta!!!

2009-12-28 @ 22:36:18
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: Men tack kära du! :)

Ja, jag vet.. men du använder internet explorer va? testa att öppna sidan med firefox istället, då fungerar den som den ska :)

2010-01-01 @ 18:59:26
URL: http://missmelody.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0