Kliv in

Jag lovade någon gång förra sommaren att jag skulle visa mitt rum, men det har liksom aldrig blivit av. Men nu har jag tagit mig tid till att ta några skapliga bilder. Redigeringsprogrammet la av så de får duga som de är helt enkelt. Men allting har sin charm. Ska bara börja med att kommentera hur knäppt det är att mitt rum faktiskt är helt rosa. Jag gillar egentligen inte alls den färgen, men jag föll handlöst för tapeten så det fick bli på det viset helt enkelt. Följ med på en miniguide i mitt rum mina bönor!


Här är en spegelram utan spegel med mina darlings. Jag har en fäbless för solglasögon, har hur många som helst.




På min byrå trängs mina finaste smycken och saker som bara är allmänt vackra för ögat. Som min vita plåtburk till exempel, som är köpt på loppis för knäppt mycket pengar med tanke på att det bara är en burk. Och en tändsticksask med tjusigt motiv, samt tvålar som är mer utsmyckning än till användning.



Bredvid fönstret har jag två hyllor med omsorgsfullt utvalda saker på. En äkta litografi av en alldeles utmärkt konstnär som min mamma ropat in till mig, kanske den enda tidningen som Lars Winnerbäck gjort en intervju i, Frukost på en främmande planet av Ulf Lundell - den är hur tjock som helst och ibland när jag känner mig lite vemodig eller på sånt där dåsigt humör så tar jag ned den och läser en sida eller två, en vas med en ängel som jag fått av en bloggläsare, receptbok, Vogue, fotoalbum, ett glasäpple och två gamla förpackningar.



Min fotovägg som inte alls är färdig, men ni får se ändå! Bilder på personer som betyder mycket för mig, texter och gåvor, visdomsord och bara vackra bilder.




Bild ett är en hälsning från mina fritidsfröknar som jag fick när jag slutade 6-års skulle jag gissa på. Skulle ju nästan kunna vara skrivet idag! Och bild två är en lite närmare titt på kloka ord från min underbara gudmor som jag fick när jag gick ut grundskolan, samt en närbild på min kusin och mig med min Partner in crime!



Precis ovanför dörren finns mitt och Min Prins handavtryck. Precis framför sängen, så att det sista jag ser är en liten bit av honom innan jag somnar, och det första jag ser när jag vaknar.


Så, nu har ni fått en inblick i mitt rum, om än liten. Hoppas det dög så länge!

Kommentarer
Postat av: Anonym

underbart

2010-04-07 @ 09:56:16
Postat av: Linnéa

Jag har också en sån där burk med gubbar på som du har på ditt skrivbord! Jag trodde jag var ensam om att äga en sådan burk.

2010-04-07 @ 12:05:38
URL: http://knartan.blogg.se/
Postat av: sanna

underbar vägg =) och älskar guldramen på byrån, vackert

2010-04-07 @ 18:28:31
URL: http://zebrafejs.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vilken snygg tapet och sött med handavtrycken.

2010-04-11 @ 11:42:04
URL: http://pygmeestyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0