Det här är meningen

Någon gång under förra veckan frågade jag er vad ni tycker meningen med livet är. Det är väl en sak som alla människor ständigt går omkring och undrar över, men som faktiskt saknar ett svar. Såna frågor är ju så jobbiga att tyngas med så jag tänkte att vi helt enkelt får skapa lite svar tillsammans. Här är ett urval av vad ni tyckte, mycket klokt.




"Ibland känns det som att meningen med livet faktiskt är kärlek"
"Glädje och välbefinnande"
"Att känna"
"Födas, leva, dö. Och så tror jag att det som händer däremellan är det som är meningen med livet"
"Meningen med livet är att ta sig igenom alla dess hinder - bra som dåliga. Och att ta sig igenom dem på sitt egna lilla vis"
"Att ha så roligt man bara kan"
"Meningen är att vara den man är och inse att man är bra som den"
"Att fylla livet med mening"
"Jag tror det att meningen med livet är att finna sig själv. Och att vara lycklig på vägen dit"
"Jag tror att det är meningen att alla ska komma på själva hur de kommer må bäst"
"Att älska så mycket man hinner"

Själv tror jag att meningen med livet är att våga se sina rädslor, havet, skratt, finna sin egna väg genom allting livet kan fresta en med, göra precis vad hjärtat säger, fånga de där ögonblicken, kyssar och det mesta andra som kan komma i livets väg.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Besegra/övervinna sina rädslor menar du väl? :) Eller något i den stilen? ^^

2010-05-03 @ 21:12:19
Postat av: michaela

Jag tror på din version. Stenhårt.

2010-05-03 @ 21:39:05
URL: http://formichaela-foreverago.blogspot.com/
Postat av: Freja

vilket fint inlägg

2010-05-04 @ 21:19:25
URL: http://bomullsdrommar.blogspot.com
Postat av: Lesly

"Meningen är att leva här och nu och viktigast av allt är att vara NÖJD"



Visst ska man ha mål. Strävar man efter mer hela tiden så lever man inte i nuet och då blir man olycklig. Annars så var det fina tankar andra hade som du sammanställt :)

2010-05-05 @ 00:08:07
URL: http://leslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0