Vem är du?

Hej alla ni som läser min blogg.

Jag vill så hemskt gärna veta vilka ni är. Vad ni tycker om, hur ni ser ut i håret när det är sådär perfekt, hur gamla ni är, vad ni vill bli när ni blir stora (om man nu någonsin blir det), vart i vårt avlånga land ni bor, vad som gör er svaga i knäna, vem som sjunger rakt in i era hjärtan, hur det doftar när ni blir alldeles varma inombords, vilket slags djur ni skulle vara om ni nu fick vara ett och vad ni skulle äta som er sista måltid. Jag älskar att veta saker om er, känns ju så enformigt att bara prata om mig själv jämt. Snälla svara, skriv vad som helst!

Puss på er.

Kommentarer
Postat av: kajsa

Hallå. Nu tar jag detta ytterst ordagrant.



Jag tycker om att bada i havet, och gillar mitt hår när det blir självlockigt på sommaren. Är 20 år gammal och vill efter en massa resor jorden runt starta upp ett en liten butik med skivor, pryttlar,smycken där det också finns ett fik med en massa ekologiska cupcakes. Om jag fick bestämma alltså.



Umeå är min hemstad och har bott här hela mitt liv. Jag blir alldeles knäsvag när jag får se riktigt fin dans, då det verkligen kommer ifrån hjärtat. In i mitt hjärta sjunger väldigt många, men Paolo Nutini är så fantastiskt live och vis. Lukten från min mormor och morfars hus är oerhört betryggande. Helst av allt skulle vilja vara en varg, men är sådär nördig och älskar att göra spririt-animal-test på internet. Visade sig att jag var en utter. Min sista måltid skulle vara min mormors uppstekta palt med lingonsylt, smör och ett glas mjölk ( jag är trots allt från norrland).



Massa kramar.

2010-10-22 @ 22:54:55
Postat av: Linda



Jag tycker om, nej älskar, vintern och hösten. När allt är grått och rått och dystert. Och när det är vitt och kallt och krispigt. Jag mår aldrig så bra som när det regnar eller snöar.



Mitt hår är perfekt när det är plattat och ligger där det ska. Min frisyr är A-linje formad, dvs kortkortkort där bak och långt där fram, liksom sluttande. Och så en rak lugg på det. Helst med en mössa över också, en såndär hängande lös mössa.



Jag fyller 18 i decemeber och får jämnt höra "åhh, stackare", vilket jag stör mig på. Vad då stackare? Jag tycker om att fylla år då. Jag får ju (allt som oftast) snö på min födelsedag, och vad är bättre än att åka pulka och bygga snögubbar? (-Inte mycket iallafall)



När jag blir stor.. tanken var att jag skulle/ska bli Arkitekt, och min gymnasieutildning är inriktning Arkitekt (Ljud- och Bildskolan) Dock är jag inte säker längre. Tycker att Psykolog verkar som något för mig. Men jag vet inte. Vet inte ens hur länge till jag kommer att extistera. Jag har svår åldersångest och kan inte tänka mig ett liv efter 25.. Usch.



Jag bor i en liten skitstad vid namn Borås. Hatar staden. Vill bo i Göteborg, älskade Göteborg. Ofantligt kär i den staden. Men jag överlever Borås av en anledning; Det regnar relativt ofta är.



Busiga pojkar och näpna flickor gör mig knäsvag och det finns inget bättre än att krama en varm och fin pojke och sniffa i sig deras parfym tills man blir berusad på den lilla mängd alkohol som finns i.



Håkan och Kent fungerar alltid för mig. Jag gillar Håkans smått gnälliga och falska röst, och jag älskar Kents rätt så deprimerande texter.



När jag känner doften av mammas Violparfym eller någon pojkes herrparfym känner jag mig helt.. varm och mjuk och lite lätt lycklig.



Jag har alltid och kommer alltid vilja vara en Haj. Hajar fashinerar mig.



Sista måltiden..? Så svårt! Men jag väljer nog Havregrynsgröt med lingon. Enkelt, billigt och i mitt tycke Otroligt gott. Knepigt men sant.

2010-10-23 @ 00:22:28
Postat av: Rebecka

Jag tycker om att läsa och att ha långa livsviktiga diskussioner långt in på natten, man har alldeles för få såna. Jag tycker om att laga mat och gosa med vänner. Jag är 17 år gammal och jag vet inte vad jag vill göra, mest vill jag nog göra något som stimulerar mig och som får mig att känna att jag gör en skillnad. Fast jag har inte kommit på exakt vad det är en, förmodligen slutar jag väl som lärare eller nåt. Jag bor i östergötland och det som gör mig knäsvag är att prata med folk om saker de älskar, de finns inga stunder då folk är mer vackra och fantastiska än när de verkligen tror på något. Den enda rösten jag vill lyssna till när allt känns mörkt, det enda som inte är irriterande och skär i öronen är herr Thåström och min sista måltid skulle nog vara vadsomhelst med bacon, om jag visste att jag skulle dö så skulle jag inte bry mig om hur fuckad köttindustrin är och äta jättemycket bacon!

2010-10-23 @ 02:05:01
URL: http://dreamingauthors.wordpress.com/
Postat av: Fröken Hanna

Hej!



Jag tycker himla mycket om att gå barfota, läsa & så filosoferar jag hemskt mycket om dagarna. Mitt hår är som mest perfekt när jag har badat i saltvatten, det lockar sig alldeles speciellt då. Jag är 19 men har en känsla av att jag ofta uppfattas som äldre. Om det nu ska vara en bra sak. När jag blir stor vill jag äga ett bed & breakfeast eller ge ut en bok. Kanske jobba med ungdomar, det finns så mycket man kan göra så ett liv räcker inte riktigt till. Jag bor i Skövde men skulle helst av allt vilja bo i Prag (som är en av världens vackraste städer!) Mina knän skakar mest av små, fjuniga kattungar men jag har också en liten förkärlek till en man med skäggig haka, lite för långa ben, ögon som gömmer en hel värld av fantastiska saker och ett leende som bara infinner sig när man sagt något riktigt bra. Tracy Chapman och Angus & Julia Stone har en förmåga att förtrolla mig med endast rösten och doften av bullar för att det påminner så mycket om min farmor (eller doften av hans axlar) Om jag fick vara ett djur skulle jag vilja vara en tiger eller något majestätiskt djur och min sista måltid skulle gärna vara fisk men helst av allt tillsammans med mina bästa vänner & då spelar ju faktiskt inte maten så stor roll!



Ungefär så. Puss

2010-10-23 @ 02:14:38
URL: http://barfotadans.blogg.se/
Postat av: Elvira

Well: mitt namn är Elvira, jag fyllde 20 år denna sommar och bor för tillfället i Norrköping. Jag kommer ursprungligen från Uppsala, flyttade till Småland i slutet av -04 (lagom till att orkanen Gudrun kom dit och såg till att vi var utan ström i två veckor) och flyttade till Norrköping i början av detta år. För tillfället läser jag Medie- och kommunikationsvetenskap vid Linköpings universitet.



När jag blir stor vill jag helst utav allt syssla med någon form av PR. Att exempelvis vara PR-coach för offentliga profiler eller medietränare för dem är någonting som jag för tillfället drömmer om.



Jag är brunett från början, men färgade håret ljust lagom till mitten på detta år. Mitt hår är självlockigt och jag brukar dras till killar som också har håret fullt av lockar (om det är mörkt eller riktigt ljust spelar ingen särskilt stor roll). Min absoluta favoritmusiker för tillfället är Tom Waits - hans röst om någon kan få mina knän sådär härligt mjuka.



Så, det blev allt lite om vem just jag är.

2010-10-23 @ 10:56:01
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: karla

Jag är 20 år (om en vecka!), kommer från växjötrakten men bor nu i linköping för jag pluggar där.

Jag tycker om sommarsol och lukten av solkräm, vinter med lukten av jul, och saker man blir glad av.

Jag tycker om mitt hår när det är rakt och lite tuperat (om det får en gångs skull kan hålla sig så!).



När jag blir stor kommer jag förmodligen att sticka folk i armarna eller odla bakterier. Men helst hade jag velat resa mycket och se mystiska och fina saker i länder man inte hört talas om.



Jag blir svag av fina och leende ögon och in i mitt hjärta sjunger alla möjliga, men bäst är nog Serj Tankian.

Klyschigt nog hade jag velat vara antingen en fågel eller en katt...

Och min sista måltid skulle nog bli en massa bakade potatisar. Med massa olika fyllningar!

2010-10-23 @ 12:51:26
URL: http://hushprettybabe.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Hej jag heter hanna och är 23 år, har läst din blogg länge! älskar den! du är underbar och inspirerande <3 keep it up!

2010-10-23 @ 13:06:14
Postat av: Isabell.

jag kör på samma spår och besvarar samma frågor :)



jag gillar att göra spontana grejer, vad som helst bara så där och utan någon vidare anledning. men det var länge sen jag gjorde något sådant för alla är så upptagna med att vara instängda i sig själva. och det var nog ganska länge sen jag tyckte om mitt hår också. jag håller på att spara ut mitt hår men jag vet inte, jag kommer fortfarande ihåg när jag klippte av mitt midjelånga hår så det bara räckte till örsnibbarna. det är nog det bästa jag någonsin gjort. bli fri från något sådant. om jag sparar ut till långt hår igen kommer jag nog bara bli påmind om perioden jag befann mig i då och jag vet inte om jag vill bli påmind alls.

jag fyller arton i vinter och jag bor i en sjöstad som heter västervik som är så där lagom stort. man vet vad de flesta gator heter men det finns fortfarande ställen man aldrig sett. och jag är riktigt svag för skäggstubb och en till sak som gör mig lagom tafatt, det är kaffekoppsbilder, fast jag själv inte dricker kaffe. och jag skulle gärna vilja bli fotograf eller författare.

och jag älskar verkligen mat kearney’s musik, den är så lätt men samtidigt djup och sånt behöver jag. och finns det något som luktar godare än höst? den friska och kyliga luften fast jag har en sån där hatkärlek till höst. för istället för att blåsa motvind får det gärna blåsa medvind. om jag fick vara ett djur så skulle jag vilja vara en vildhäst. haha. och som sista måltid väljer jag hallonsorbet… om det räknas då.



puss.

2010-10-23 @ 13:52:50
URL: http://adoseofatmosphere.blogspot.com/
Postat av: Elin

Hej!



Jag tycker om att fota och bevara minnen på bild. När jag är nöjd med håret är när det är lagom mycket volym i det utan att jag egentligen gjort något med det. Jag är 19 år och oavsett om jag blir stor eller inte så är mitt drömyrke att jobba som kameraman (kamerakvinna?), helst på ett program som När och Fjärran eller liknande. Att filma och resa samtidigt vore häftigt. Blir jag inte det så vill jag jobba på ett skivbolag, eller i en skivbutik. Något med musik. Radio kanske?



Jag bor i Solna och har gjort det hela mitt liv. Det som gör mig svag i knäna är när någon som betyder något oerhört för mig visar att han/hon bryr sig och har tänkt steget längre för att göra intryck och avtryck. Den person som sjunger mig rakt in i hjärtat är framför allt Melissa Horn. Den doft som sprider värme inom mig är doften av någon viktig, någon som man vet finns där. För tillfället är det mitt ex och nära vän som ger mig den känslan. Vart jag än känner hans parfym så förs jag tillbaka till något fint.



Om jag skulle vara ett djur, skulle det nog vara en fågel. En fågel som kvittrar så fint en tidig vårdag. Dels för att jag så gärna skulle vilja känna känslan av att flyga samt att jag ofta blir kallad för sångfågel (haha). Den sista måltiden jag skulle äta blir när pappa gjort falukorv med mjölkstuvade makaroner.



Tack för en underbar blogg. Puss!

2010-10-23 @ 15:12:32
URL: http://eliint.blogg.se/
Postat av: Tekla

Jag tänker också ta det ordagrant, för det var ju så fina frågor att man vill svara på alla.



Det jag tycker bäst om att göra är att läsa böcker, resa långt långt bort och dricka te. Mitt hår är som finast på sommaren när det blir solblekt. Jag är snart 17 år och när jag blir stor vill jag kanske bli lärare eller psykolog, eller journalist, eller något helt annat.



Jag bor söder som söder här i Stockholm och blir knäsvag av musik, speciellt när det är Annika Norlin som sjunger. Hennes texter går rätt in i hjärtat, oavsett om de är på svenska eller engelska.



Det finns nog inget som jag tycker luktar så gott som när min mamma bakar bröd och om jag var ett djur skulle jag vilja vara en katt, eller en wombat. Min sista måltid skulle bestå av något så enkelt (men gott) som pestopasta.



2010-10-23 @ 15:14:14
URL: http://tells.blogg.se/
Postat av: Lina

jag tycker om min pojke. Jag kallar honom för solprinsen. Speciellt tycker jag om när han säger att jag är fin fast att det är sista dagen på en festival och jag är lortig som en hallänskgris.

2010-10-23 @ 15:21:12
Postat av: Jennifer

Hej fina du.

Visst kan jag det. Jag heter Jennifer. Jag gillar mitt hår för det mesta. Speciellt när det är extra lockigt. Jag är femton men fyller sexton i jul, två dagar efter julafton för att vara mer exakt. Jag bor i våran fina huvudstad och har alltså precis börjat ettan. I min förra skola gillade ingen mig och jag passade inte in. I min nya skola uppskattar folk mig och stämningen är så vänlig och kärleksfull. Jag blir knäsvag när min pojke (som går i trean på min skola, som jag träffade när jag började här.) tar tar i mitt ansikte och kysser mig jättemjukt över hela ansiktet. I livet vill jag resa runt i vackra europa. Med en hop vackra människor och äta glass, kakor, pasta och dricka vitt vin. Jag vill spendera mitt liv i glädje. Men jag jobbar gärna. Jag är inte alls intresserad i pengar, rikedom och stabilitet. Jag vill flytta runt med mina vänner som en äventyrlig-upplevar-familj. När jag sedan saktar ned och bor på ett ställe ska det vara någonstans runt medelhavet eller uppe i norra sverige.

Många kan sjunga rakt in i mitt hjärta. Om hösten är det Winnerbäck. Om sommaren är det Belle&Sebastian, Håkan och diverse popdängor. Coldplay är fina och jag älskar gammal musik.

Min fina pojke gör mig alldeles varm inombords och hans lukt. Samma sak gäller min fina bästa vän, vi är som systrar och hon ska absolut vara med i min äventyrar-familj.

Om jag fick välja ett djur skulle jag vilja vara en havsörn. Man kan se så mycket vackert, man är vacker och man får vara vid havet. Kan inte komma på något som skulle vara bättre än att vara en havsörn. Man har dessutom inte några fiender. Min sista måltid skulle vara min bästa väns mammas mosters lasagne med vitt bubbligt vin. Kan inte du svara på samma frågor, snälla?



Puss!

2010-10-23 @ 15:38:21
Postat av: lina

jag heter paulina och jag tycker om sommaren, hästar, min familj, musik, spaghetti och min pojkvän.



mitt hår är väldigt sällan perfekt utan oftast väldigt tvärtom, men jag tycker om det när det är nyblekt och ändå ser blankt och glatt ut. jag är tjugoett år och alltså nästan ett och ett halvt år yngre än min pojkvän. när jag blir stor vill jag bli lycklig och ha ett arbete där jag får skriva, ett litet hus med tillhörande stall och en fin familj som är bara min.



just nu bor jag i flen, som är världens minsta håla söder om stockholm. i vår flyttar jag och min kärlek till sundsvall. jag är så pirrig att jag nästan dör - och svag i knäna så där har vi svar på den frågan också.



det är ganska lätt att sjunga rakt in i mitt hjärta. jag älskar musik och lyssnar ofta. jag blir lätt berörd, allra helst av vackra texter och formuleringar. jag älskar nästan alla svenska artister.



jag blir varm inombords när det doftar gräs, sommarhästar, stekt lök och min pojkväns hår. om jag fick vara ett djur skulle jag nog vilja vara e fågel och kunna flyga, helt enkelt för att jag inte kan det nu och skulle vilja veta hur det känns och hur man gör.



min sista måltid skulle bli mammas spaghetti med köttfärssås. eller pappas hemmagjorda potatoeskins. eller farfars oxfilé med bearnaisesås. eller farmors toscakaka.



förlåt att jag bara svarade på frågorna rakt av och inte var mer påhittig än så men nu måste jag ta på min varmaste jacka och åka upp och pussa hästmular för första gången på länge!



kram

2010-10-23 @ 16:15:52
URL: http://ramlad.blogspot.com
Postat av: Elvira

Hej! Tänker att jag borde svara på det där inlägget eftersom jag följer din blogg nästintill religiöst ^^



Jag bor i Umeå, och är sjutton år. Jag gillar att rita, och vill kunna spela gitarr. Jag dagdrömmer och funderar alldeles för mycket. Anna Ternheims musik är en drog jag aldrig får nog av, trots att min musiksmak i övrigt består av rock och metal. Doften från en alldeles speciell kille var mitt beroende i somras och just nu känns den tiden som en dröm. Min favoritplats på jorden är Gotland. Min sista måltid skulle bli en lång kväll med hemgjord sushi, tillsammans med min allra bästa vän. Jag älskar att promenera i ösregn.



Sådärja. Där har du mig i ett nötskal. ^^

2010-10-23 @ 22:03:11
Postat av: cassandra

istället för att göra det sådär ytterst ordgrant skriver jag lite vad som helst. är en femtonårig förvirrad tjej som dem flesta femtonåringar, bor i tradiga helsingborg som är så satans fint när det är snötäckt och när det är sommar som bara den, annars inte. dessutom tycker jag inte om mitt hår minsta lilla, det borde vara mycket längre tycker jag. håkan hellström är världens bästa och även jay smith och olle hedberg från idol. jag har fina vänner. älskar citat så otroligt mycket, och antaglien en gnutta tack vare dig. vad som gör mig knäsvag? ja det kan man ju fråga sig, fina sms, kyssar, en fin kille med vackert leende. sånt som gör dem flesta tjejer i min ålder knäsvaga skulle jag tro. och den dära killparfymen som luktar svagt godis... hm.. har ingen aning om vilken det är men den är en av mina favoritdofter sen en år tillbaka, även doften av regn och sommar, och allt det dära. kram

2010-10-23 @ 23:25:39
URL: http://cassandraklemm.blogg.se/
Postat av: Tove

Jag är väldigt svag för allt som är mysigt och rofyllt, allt det jag kopplar till gamla härliga barndomen. Fikastund på altanen på farföräldrarnas gudomligt vackra lantställe (jag lovar, jag har aldig sett vackrare), att sitta på en regnfuktad gammal träbro över en liten beck med solen värmandes i ansiktet, att en sen vinterkväll sitta lutad över soffans ryggstöd och titta ut på snöflingorna som långsamt singlar ner mot marken, in i ljuset av en gatlykta och ut i mörkret igen.



Mitt favoritljud är utan tvekan kaffekokarens puttrande ljud, gärna tillsammans med ett dånande regn mot fönsterblecken. Radion ger mig sällskap när jag har lite tråkigt, och jag blir lugn och glad inombords om det sänds ett program av en dam med halvknarrig röst, som pratar om broderier, symöten eller om att gå på matiné för 20 öre en söndag i nittonhundratalets Stockholm.



När mitt hår är perfekt är det lent, rakt och glansigt med lite volym i; inte speciellt mycket - bara så det inte är slickat mot huvudet. En inbakad fläta i luggen, en vanlig hästsvans, utsläppt med självfall... Jag tar det som det kommer, bara håret ser rent ut. Sedan är jag väldigt svag för goda dofter, gärna sött syrliga, rätt subtila dofter. Så får mitt hår gärna lukta.



Min sista måltid... Svårt. Efterrätten skulle i alla fall vara min farmors speciella ris à la malta med massor av grädde i, och med mörk riven blockchoklad ovanpå. En som inte är speciellt söt, utan får sin sötma av den hemmagjorda saftsåsen gjord på hallon... Mumma.

2010-10-23 @ 23:52:50
Postat av: Anonym

Emma heter jag,har levt 19 snabba år.. Gillar mitt hår när det är lent och utsläppt :) sådär lent så man bara vill att någon ska stryka det för att sedan känna att det faktiskt var så sjukt lent.. obs detta har hänt typ två gånger under mitt liv :/...annat är det med min hud-DEN är len!Doft jag känner lugn fast ändå pirr ifrån är i min mammas kram eller min älskade pojkväns sköna famn!

Favoritplats på jorden är nog på gatorna i London. Indien blir nog min favoritplats när jag rest dit..Känner detta på mig:) En dröm jag har är att resa runt i Asiens alla hörn.

även jobba som volontär någonstans,i något land. Och få hjälpa till!

Älskar din blogg, jag känner igen mig i dig så att det är läskigt,men Du uttrycker dig så mycket bättre bara! Hare gött,kram!=)

2010-10-24 @ 00:14:03
Postat av: S

jag är en liten tös på tjugo år från en liten by utanför en liten stad i norrland. dagen efter en rejäl utgång då man vaknar upp och man bara vill dö, då är mitt hår som bäst, kanske inte det fräschaste hår men snyggt är det. jag vill bli så mycket så jag vet inte vart jag ska börja - designer, plattsättare, stylist, lastbilschaufför, starta eget café/pub... listan kan göras lång. fina pojkar gör mig svag. carla bruni tycker jag är smått fantastisk. kärlek & att få se andra personer lyckas gör mig varm inombords. det vore rätt häftigt att vara en örn eller nåt, men det finns inget finare än katter, så katt får det bli. mat? jag som är så kräsen. men min kompis mamma gör världens godaste mat så jag skulle låta henne koka ihop en valfri rätt.

2010-10-24 @ 01:19:18
Postat av: emma

Jag tycker bäst om mitt hår när det är ljust och långt, och när luggen ligger sådär perfekt i ögonfranshöjd. Jag är 18 år och jag vill göra otrligt mycet med mitt liv. Jag vill inte resa jorden runt, jag vill utnyttja min tid till att göra någon meningsfullt, men vet inte vad än. Efter gymnasiet vill jag läsa psykologi.



Jag bor i Stockholm och jag trivs här men börjar bli sugen på att se andra platser. Det bästa som finns och som gör mig knäsvag är att se andras lycka. Jag är lite halvmesig och kan börja gråta när jag ser någon som sjunger riktigt vacker - och när jag tänker på hur stolta deras föräldrar måste vara. Jag vill vara en fågel, fri som en fågel!



världens bästa mat är pannkakor. passar för alla tillfällen . med alla människor!

2010-10-24 @ 11:00:10
Postat av: ellen

jag är 21 år och bakis. igår dansade jag galet med min bästa vän. vi hade så himla roligt och några frågade vad fan vi höll på med. vi svarade att "kolla nu när vi dansar med det här hånglande paret utan att dom märker det!!" och sen smög vi runt och juckade mot paret. och de märkte inget. och alla skrattade.



och det regnar i norrköping idag och fy fan jag vill bara sova. men om ett par timmar kommer min kärlek hit. då ska vi laga mat och skratta och pussas. fan jag försöker låta så romantiskt och som om hela mitt liv är rosa bomull. men ibland är det faktiskt så också... men ibland är allt skit och då får man tänka att snart kommer en dag som är rosa bomull och himlans fin.

2010-10-24 @ 12:16:53
Postat av: Anonym

Jag har sett dig ett par gånger. Och du mig. Du är gammal klass/skol vän till några kompisar.

Hursomhaver.

Jag bor i spånga. Flyttade hit vintern 2009. Jag bor i ett av husen vid spåret. Ett grönt och vitt som man kan se när man åker förbi med tåget. Mitt mellannamn är Adriana.

Jag tycker om att skriva. Typ. Och dansa. Jag tycker det är skönt att skratta och låta dystopin tyna bort i ljudet av människors skratt. Efter studenten packar jag mitt liv i en väska och åker antingen till ett universitet i Storbritannien eller något annat engelsktalande land. Jag vill höra lite dialekter och lite engelska svordomar, beskåda utländsk hysteri och titta på underbar teater.

Jag blir varm inombords utav doften av vår, och den lukten är underbar. Mitt hår är en sky av bäcksvarta våglockar, och når sin perfektion när jag vaknar upp med dagen efter lockar.

Eftersom mat är bland det bästa jag vet, så finner jag det orättvist att välja bara en. Kanske en liten bit utav allting.

Djur vet jag inte, men om jag fick välja själv skulle jag vilja vara ett moln. Eller sockervadd. Eller en legofigur faktiskt.

Jag stutsar på cheerleading träning tre gånger i veckan. Och så sjunger jag.

Det jag gillar mest med mig själv är att jag är konstig. Jag är lite allting. Ett paket med alla världens färger och ljud.

2010-10-24 @ 14:17:13
URL: http://filthynotes.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Jag är 17 år, åker buss och tåg två timmar genom skåne varje dag för att komma till den bästa skola man kan tänka sig där jag pluggar journalistik och jag tycker om att fånga världen på bild. Och jag önskar jag kunde skriva lika vackert som dig!

2010-10-24 @ 14:40:39
URL: http://passionated.blogg.se/
Postat av: cess

hola

jag heter cecilia, du vet förmodligen vem jag är, hehe. läser din blogg för du skriver så fint och alla bilder är fina osv. en fin blogg har du! jag är liten och vilsen och går textila gymnasiet nu för tiden, skrattar typ ganska mycket och vill inte bo i kallhäll men det gör jag. jag är en riktig tönt innerst inne, harry potter är en av de bästa "saker" som har hänt mig, jag tycker om att sitta och sticka och dricka kaffe men ibland hatar jag det.



puzz



2010-10-24 @ 15:38:56
URL: http://ceciliawirell.tumblr.com
Postat av: A.K

21år gammal, lever för musik. Tycker om mat och dans. Är svag för kärleken. Pluggar mest hela tiden. När jag inte dansar på borden och skrattar ikapp med människor jag tycker om. Är sämst på att komma i tid, fast jag verkligen försöker. Är väldigt bra på att lyssna och tycker själv att jag är bra på att lista ut människor.



Människor. Det är någonting som intresserar mig varje sekund. Hur folk tänker. Hur folk känner. Hela tiden.



Älskar att uttrycka mig på olika sätt. Skapa kroppsrörelser efter musiken som når nervbanorna i hjärnan, eller matcha ihop kläder som säger någonting om antingen mitt humör eller vad jag vill ha sagt, men också att skriva egentligen obetydliga meningar som ändå säger mycket av det som förgår i mitt huvud.



Ord liksom. Dem är fantastiska.



Men allra mest älskar jag min familj som älskar mig fast jag inte alltid är älskvärd och alltid är mitt klara perspektiv när jag hamnar ur fokus. Perspektiv på livet. På mig mig själv.



2010-10-24 @ 18:08:58
URL: http://amiyak.tumblr.com/
Postat av: Miranda

Miranda heter jag, är 19 år och bor i Göteborg. Det är den finaste staden på sommaren. Men på vintern är den ytters tråkig eftersom vi aldrig får sån bra snö som knarrar när man går på den. Här säger det bara "splash" när vi går på vår slasksnö. Med detta sagt är det väl ganska uppenbart att jag gillar sommaren bättre än vintern? Om det hade vart sommar hela tiden hade man inte heller behövt köpa dyra skor och jackor.



Jag föddes som den blondaste personen i världen, men när jag gick i 8an färgade jag det brunt och har varit brunhårig ända tills för en månad sen då jag tog steget till att färga håret rött! Förra veckan var jag hos frisören och färgade om utväxten och det kostade 1400 kr. När jag kom hem satt jag i hallen och grät för det var så fruktansvärt dyrt. Men jag gillar mitt hår oerhört mycket. Frisören fick till den finaste röda färgen.



Jag tar studenten den 1 juli. Detta betyder att jag gick om 2an. I högstadiet hade jag ingen aning om vad jag ville göra efter gymnasiet.. Jag valde då alltså något jag tycker är kul. Media, grafisk kommunikation blev det. Och nu när det bara är några månader kvar till studenten vet jag fortfarande inte vad jag vill göra efter gymnasiet.

Men det blir nog till att hitta något jobb och få in lite pengar så jag kan flytta hemmifrån någon gång.



Det finns en tjej på min skola som gör mig helt fnittrig. (Hon är så vacker och mystisk) Detta tycker mina kompisar är oerhört störande, men jag tänker fortsätta fnittra varje gång jag ser henne. Jag gav henne en komplimang om att hon var lik Effy i Skins för någon vecka sen (på facebook dock, kom igen jag kan ju inte vara hur modig som helst) och hon tog emot det som en stor komplimang men visste inte riktigt vem det var. Jag skickade då en googlad bild på Effy och tjejen sa att hon inte allt fann någon likhet. Då sa jag att det inte spelade någon roll och sedan att hon var väldigt vacker. Hon tackade och sa att jag var snäll. Nu hejjar vi på varandra i skolan och vi har lektion tillsammans 2 gånger i veckan. De är de bästa lektionerna. Jag skulle vilja lära känna henne. Sedan ge henne en puss.. eller två haha.



Jag gillar faktiskt bara killar som sjunger. Vet inte varför men jag gillar verkligen inte tjejer som sjunger.

Du ska få denna playlisten av mig: http://open.spotify.com/user/mirreee/playlist/7lesekqUutY7KQF28hlLj4

Det är en fin lista där varje låt har en betydelse. Och Angus & Julia Stone upptäckte jag faktiskt tack vare dig! Så tack för det!



Jag var kär i en kille i min klass när jag gick i 8an. Han luktade så mysigt. Kan inte beskriva hur han luktade för ingen luktar som honom. Vi pratar ibland på msn eller sms och i januari flyttar han till Australien. Jag blir bara ledsen jag tänker på att han inte kommer finnas i Göteborg, och vi står inte ens varandra nära.



Och till din sista fråga har jag inget svar. Kanske om man kunde göra en buffé av all mat som finns i hela världen. (förutom blodpudding)



Det blev otroligt långt det här haha men hoppas du får en liten mer bild på vem jag är iaf.



/Miranda

2010-10-26 @ 23:49:48
URL: http://mirree.webblogg.se/
Postat av: Olivia



Hej.

Jag heter Olivia, och jag är 14 år gammal. Jag bor i min största hatkärlek Ängelholm, Skåne. Min största passion i livet är choklad. Jag äter inte billig choklad från lösgodiset, och jag äter inte heller onödigt godis som rischoklad, choklad med nötter i eller liknande. Chokladbakelser och ett hederligt maraboublock definierar min uppfattning av fullständig njutning.



Jag gillar inte mitt hår.



När jag blir stor vill jag våga leva.



Någonting som gör mig svag i knäna är när man ser ett lyckligt par kyssas sådär fint som bara riktigt kära kan.



Doften av pepparkakor, saffran, revbensspjäll, knäck, glögg, barr, värmeljus med vaniljdoft, kallt, öppen spis - och varenda liten sak som luktar jul är saker jag älskar.

Varje år, dagen innan jag åker hem till kanarieöarna så luktar det speciellt i luften. Kallt på något vis, som påminner mig om den kommande värmen.



Jag har alltid velat vara en fågel. Har alltid velat flyga.



Min absoluta sista måltid hade inletts av färdigköpta vitlöksbröd, du vet de med extra krämig sås? Sen hade jag ätit en dubbel varmrätt, revbensspjäll från kanarieöarna och farmors lasagne. Efterrätten hade bestått av biopopcorn som aldrig någonsin tog slut.



Douglas får mig att tro att fjärilarna i magen tagit överdoser, han får mig att känna mig hel. Varm. Lycklig. Kär. Finns ingenting finare än mjuka pussar i nacken sekunden innan man faller in i drömmen. Finns ingenting tryggare än att somna med hans hand i min. Finns ingenting som är vackrare än honom när han sover. Finns inget sötare än det faktum att han smaskar och pratar i sömnen. Finns ingenting som gör mig så lycklig som när han lägger handen på min kind och säger att han älskar mig. Finns ingenting underbarare än när han viskar "Min Olivia" in i mitt hår. Finns ingenting som slår ögonblicken då vi ligger så nära att jag inte kan skilja på vems hjärtslag som är vems. Finns ingenting finare än honom. Finns ingen känsla i universum som denna. Finns ingenting annat än kärlek.



Underbara texter. Fast det vet du nog redan. Puss!

2010-10-29 @ 16:35:08
URL: http://demandes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0